اظهارنظر عجیب یک مقام سیاسی ژاپن درباره ممنوعیت ورود رهبران خارجی به المپیک

یک مقام سیاسی ژاپن گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا رهبران خارجی و رئیس کمیته بین المللی المپیک نباید وارد توکیو شوند.

اظهارنظر عجیب یک مقام سیاسی ژاپن درباره ممنوعیت ورود رهبران خارجی به المپیک
کد خبر: 494574
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۰:۳۷:۴۹

اعتمادآنلاین| یوکیو ادانو رهبر حزب دموکراتیک قانون اساسی ژاپن گفت که رهبران خارجی، حامیان مالی و حتی توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک فعلا باید از حضور در شهر میزبان بازی‌های ماه آینده خودداری کنند تا خطرات ناشی از ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

به گزارش فارس، وی در فاصله 6 هفته مانده به المپیک توکیو، عنوان کرد: ما نباید اجازه دهیم کسی غیر از افرادی که برای حضور در این رویداد کاملاً ضروری هستند، وارد ژاپن شود. رهبران بین‌المللی و توماس باخ می‌توانند از راه دور در مراسم افتتاحیه شرکت کنند. این اتفاق در این شرایط کاملا ساده است.

براساس گزارش کیودونیوز، توماس باخ 12 جولای (21 تیر) وارد ژاپن خواهد شد.

ژاپن هنوز جزئیات نهایی اقدامات بهداشت عمومی را اعلام نکرده است. برنامه واکسیناسیون این کشور در حال افزایش است اما همچنان در بین کمترین واکسیناسیون انجام گرفته در کشورهای پیشرفته قرار دارد.

یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن عزم خود را برای برگزاری بازی‌های به تاخیر افتاده المپیک اعلام کرد. به گفته وی جهان ویروس را شکست داده است.

گزارش های اخیر گفته اند که با وجود نگرانی از این که این بازی‌ها می تواند به یک رویداد فراگیر شیوع ویروس کرونا تبدیل شود، احتمالاً به برخی از تماشاگران داخلی اجازه داده می‌شود در ورزشگاه حضور یابند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها