مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی عنوان کرد:

طرح‌های فصلی فروش کتاب بهترین فرصت توزیع یارانه مستقیم است

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب می‌تواند به اقتصاد نشر و تامین کتاب‌های مورد نظر افراد کمک کند، همچنین بهترین فرصت است تا معاونت فرهنگی وزارتخانه بخشی از یارانه‌ها را به سمت یارانه‌ مستقیم ببرد.

طرح‌های فصلی فروش کتاب بهترین فرصت توزیع یارانه مستقیم است
کد خبر: 494591
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۱:۳۷

اعتمادآنلاین| ابراهیم حیدری در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) بیان کرد: این طرح‌ها در دوره‌های مختلف تاثیرگذار بوده است. در یک دوره‌ای عنوان می‌شد که کتاب می‌تواند اوقات فراغت را پر کند، به مخاطب اطلاعات بدهد و جایگزین خیلی از امکانات و ابزارهای رسانه‌ای باشد و امروز با توجه به وضعیت کنونی راهی به‌جز فضای مجازی برای قالب‌های جدید زندگی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، انتشار اکنون اطلاعات به شکل‌های مختلف انجام می‌شود و یکی از این راه‌ها تغییر شکل کتابخوانی در فضای مجازی است و معتقدم اگر کرونا مضرات زیادی داشت اما در حوزه کتابخوانی توانست به ما کمک کند.

حیدری با اشاره به مجموعه اقداماتی که در خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت فرهنگی در این مدت انجام شد، توضیح داد: مجموعه اقدامات ما نشان می‌دهد فعالیت‌ها در این مدت و فروش کتاب در طرح‌های فصلی فروش کتاب و نمایشگاه مجازی کتاب نشان‌دهنده این بود که این باور و انتخاب درست بوده است.

همچنان باور داریم بحث طرح‌های فصلی فروش کتاب که امسال اولین دوره خود را در سال 1400 تجربه می‌کند، می‌تواند به اقتصاد نشر و تامین کتاب‌های مورد نظر افراد کمک کند و بهترین فرصتی است که معاونت فرهنگی می‌تواند بخشی از یارانه‌های خود را به سمت این یارانه‌های مستقیم ببرد.

ابراهیم حیدری در پایان با بیان اینکه در طرح‌های فصلی فروش کتاب همه افراد می‌توانند از این یارانه‌ها بهره‌مند شوند، گفت: خوشبختانه جای رانت و مفسده‌ای در این طرح‌ها وجود ندارد. پیش‌بینی یارانه‌ در این طرح‌ها یکی از بهترین اقدامات این سال‌ها بوده که سال به سال بهتر برگزار می‌شود و موجب شده یارانه‌ها هدفمند به مخاطبان داده شود.

طرح‌های فصلی فروش کتاب

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394 برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. پاییزه کتاب 99، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان در آبان ماه برگزار شد.

این طرح ها از جمله مزیت هایی است که کتابفروشان حضور آن را در ایام رکود فروش کتاب در همه‌گیری کووید 19 ضروری می دانند.

طرح بهارانه کتاب 1400 از 17 خردادماه جاری در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز و به مدت یک هفته ادامه می یابد. تاکنون بیش از 16 طرح فصلی کتاب برگزار شده که درآخرین دوره 936 کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها