کد خبر: 494608
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۰:۳۴
| |

میخائیل اولیانوف:

دور جدید گفتگوهای وین در روزهای آتی آغاز می شود

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی اعلام کرد که دور جدید گفتگوها در وین طی هفته جاری (به وقت محلی) در این شهر آغاز می شود.

دور جدید گفتگوهای وین در روزهای آتی آغاز می شود
کد خبر: 494608
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۱:۳۰:۳۴

اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز جمعه اعلام کرد: دُور جدید مذاکرات برجام طی هفته جاری (به وقت محلی) در وین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این خصوص گفت: دور جدید مذاکرات برجامی در وین این هفته آغاز می‌شود. گرچه لزوماً قرار نیست جمعه باشد.

وی در ادامه افزود: ارزیابی چشم اندازها متفاوت است، اظهارات محتاطانه طرف ایرانی و طرف آمریکایی جلب توجه می‌کند و به این دلیل است که برخی از مسائل که اهمیت بالایی برای دو طرف ایران و آمریکا دارند، باقی مانده است.

اولیانوف در ادامه اضافه کرد: پیش بینی و حدس و گمان درباره چگونگی روند مذاکرات سخت و البته بیهوده است.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته وی، مهم این است که اراده و عزم کافی برای دستیابی به نتیجه و تکمیل موفقیت‌آمیز روند مذاکرات وجود دارد و باید دید که این امر چقدر زمان‌بر است.

«لارنس نورمن» (Laurence Norman) خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال چهارشنبه در پیامی توییتری از تعویق اندکی در برگزاری نشست وین خبر داد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: فهمیدم که احتمالاً نشست بعدی مذاکرات ایران قبل از شنبه برگزار نمی‌شود. این زمان 6 روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین پیشتر در پیامی توئیتری نوشته بود: بحث درباره راستی آزمایی ایران در جلسه شورای حکام نشان داد که وضعیت فعلی که طی آن برجام به واسطه فشار حداکثری آمریکا تقریباً از حیات ساقط شده است، موجب نگرانی جدی خواهد بود. بهتر است که حتی منتقدان قدیمی توافق هسته‌ای نیز، به ارزش‌های آن واقف باشند. وضعیت برجامی موجود نتیجه فشار حداکثری آمریکا است.

اولیانوف پیشتر هم طی نشست شورای حکام، احیای برجام را به سود جامعه جهانی دانست و گفت: کسانی که مخالف برجام هستند در حال تفسیر اشتباه واقعیت‌ها هستند و واقعیت‌های عینی را برای مقاصد سیاسی نادیده می‌گیرند.

اعضای شورای حکام و تمام کشورهایی که عقلانی فکر می‌کنند باید از مذاکرات برای احیای برجام حمایت کنند.

احیای برجام به سود جامعه جهانی است و ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و همکاری‌های اتمی و امنیت خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها