از ۲۳ تا ۲۹ خرداد؛

جشنواره انیمیشن انسی ترکیبی برگزار می‌شود/ یک رویداد «هیبریدی»

فستیوال انسی 2021 به صورت ترکیبی از نمایش حضوری و آنلاین، انیمیشن را به سینماها بازمی‌گرداند.

جشنواره انیمیشن انسی ترکیبی برگزار می‌شود/ یک رویداد «هیبریدی»
کد خبر: 494626
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۲:۰۴:۲۵

اعتمادآنلاین| از دهه شصت میلادی تا به حال انیماتورهای سراسر دنیا در شهر انسی در منطقه آلپ فرانسه گرد هم می آیند تا فیلم‌های انیمیشن را گرامی بدارند. فستیوال فیلم انیمیشن بین‌المللی انسی در ابتدا یک رخداد دو سالانه بود که از سال 1998 هر سال برگزار می شود. سال گذشته پاندمی باعث شد فستیوال برای نخستین بار آنلاین برگزار شود.

به گزارش مهر، حالا که نزدیک به زمان برگزاری شصتمین دوره انسی می‌شویم، مسئولان فستیوال تصمیم گرفته‌اند مجموعه‌ای کامل از فیلم‌های رقابتی، آثار در حال پیشرفت و محتوای تلویزیونی منتخب امسال را بین روزهای سیزدهم تا نوزدهم ژوئن (23 تا 29 خرداد) به نمایش بگذارند.

با توجه به اینکه محدودیت‌های سفر هنوز هم باعث می‌شود فستیوال نتواند با ظرفیت کامل برگزار شود، مارسل جین مدیر هنری آن گفته انسی امسال به صورت «هیبریدی» برگزار خواهد شد و برخی از آثار فقط مخصوص شرکت‌کنندگان محدود حضوری و نمایش بقیه فیلم ها آنلاین خواهد بود.

وی گفت: وقتی از نوامبر شروع به کار جدی برای فستیوال امسال کردیم ایده فستیوال ترکیبی را در سر داشتیم. خیلی‌ها گفتند این ایده بیش از حد خوش‌بینانه است اما ما به آن باور داشتیم. تا فوریه مشخص شده بود که سخت می‌توان در محل برگزاری افرادی را از سراسر جهان گرد آورد اما خیلی مطمئن بودیم که فستیوال‌روهای فرانسوی و اروپایی می‌توانند بیایند.

بخش رقابتی فیلم‌ها مجموعه‌ای از نخستین نمایش‌ها را با برنده جوایز دیگر فستیوال‌ها از جمله «Flee» جوناس پوهر رسموسن را که در ساندنس برنده شد با فیلم‌های اوریجینال خود فستیوال از جمله «پوپل اهل چیمنی تاون» ساخته یوسوکه هیروتا از ژاپن و فیلم پرفروش چینی «ژیانگ زیا: افسانه خداسازی» به کارگردانی وی لی و تنگ چنگ ترکیب می‌کند.

بخش رقابتی تلویزیون هم شامل سریال‌های آمریکایی «انیمینیکس» و «رفع طلسم شده» و همچنین سریال‌هایی از لهستان، فرانسه، روسیه، سنگاپور و ژاپن می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها