اونس طلا از مرز 1900 دلار عبور کرد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی دلار و بازده پایینتر اوراق قرضه به بالای 1900 دلار صعود کرد.

اونس طلا از مرز 1900 دلار عبور کرد
کد خبر: 494658
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۳:۵۶:۱۵

اعتمادآنلاین| بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1900 دلار و 10 سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته جاری 0.5 درصد رشد داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1902 دلار و 70 سنت رسید.

آمارها نشان داد قیمتهای مصرف کننده آمریکا در ماه مه رشد قوی داشته و به بزرگترین رشد سالانه در حدود 13 سال اخیر منتهی شده است. آمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری آمریکا هفته گذشته به پایینترین میزان در 15 ماه اخیر کاهش پیدا کرد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: رشد تورم آمریکا به ریزش قیمتها منجر شد. بازده اوراق قرضه پایینتر رفت و کمک کرد قیمت طلا بهبود پیدا کند. احتمالا نشست سیاست پولی هفته آینده بانک مرکزی آمریکا بدون رویداد خاصی برگزار خواهد شد و مانع رشد چشمگیر ارزش دلار می شود. به نظر می رسد طلا در هفته آینده مقاومت در سطح 1920 دلار را تست خواهد کرد زیرا رشد قیمت دارایی شتاب جدیدی پیدا کرده است.

بازده اوراق خزانه آمریکا به پایینترین حد در سه ماه اخیر نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد. در این بین، شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد افت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست پولی روز پنج شنبه خود تغییری در سیاست پولی خود نداد. اکنون توجهات به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده معطوف شده است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد صعود اونس طلا به بالای 1911 دلار ممکن است این فلز ارزشمند را به محدوده 1932 تا 1953 دلار وارد کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 28 دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1151 دلار و 98 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 2772 دلار و 71 سنت معامله شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها