منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت:

مردم در سرنوشت کشور تعیین‌کننده هستند / دیپلماسی علمی در دولت رئیسی در دستورکار جدی قرار می‌گیرد / عدم حضور مردم در انتخابات به دلیل نارضایتی ملت از مسئولان دولت است

سخنگوی شورای وحدت گفت: امروز مردم در سرنوشت کشور تعیین کننده هستند و در انتخابات های گذشته همواره ثابت شده هرکسی را مردم بخواهند و به آن رای بیشتری بدهند روی کار خواهد آمد.

مردم در سرنوشت کشور تعیین‌کننده هستند / دیپلماسی علمی در دولت رئیسی در دستورکار جدی قرار می‌گیرد / عدم حضور مردم در انتخابات به دلیل نارضایتی ملت از مسئولان دولت است
کد خبر: 494669
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۴:۲۲:۲۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی شورای وحدت گفت: دیپلماسی علمی در دولت آقای رئیسی در دستورکار جدی قرار می گیرد.


به گزارش تسنیم، منوچهرمتکی، سخنگوی شورای وحدت در نشست تبیین جایگاه حوزه علم و فناوری در دولت سیزدهم و در جمع اساتید دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما فرصتی برای ایجاد تحول و حرکت قطاری جدید برای پیشبرد امورات اجرایی کشور اظهار داشت: در دوران شاهنشاهی بود مردم می گفتند چه لزومی برای مشارکت در انتخابات وجود دارد وقتی که از قبل افراد انتخاب شده اند، اما امام خمینی(ره) این روند را بعد از انقلاب تغییر داد و مردم به صورت واقعی در سرنوشت کشور دخیل شدند.

وی گفت: امروز مردم در سرنوشت کشور تعیین کننده هستند و در انتخابات های گذشته همواره ثابت شده هرکسی را مردم بخواهند و به آن رای بیشتری بدهند روی کار خواهد آمد.

متکی با اشاره به عملکرد دولت طی 8 سال گذشته ادامه داد: باید نسبت به عملکرد دولت ارزیابی داشته باشیم چراکه مدیریت کشور در 8 سال گذشته دو اشکال اساسی وجود داشته است که اول در باره نقشه راه و برنامه و دوم در انتخاب کارگزاران بود. اساس موفقیت یا عدم موفقیت دولت ها به این 2 نکته بستگی دارد.

متکی خطاب خاطرنشان کرد: وقتی گفتید ما با کدخدا می بندیم، در اصل به طرف مقابل (آمریکا) پیام دادید که بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی شود. همچنین در توافق هسته ای نتوانستید موفق عمل کنید زیرا بند و تبصره ای وجود ندارد که اگر امریکا نقض برجام کند او را به شورای امنیت ببرید اما بالعکس آن وجود دارد چون طرف مقابل، شتابزدگی و ذوق زدگی ما را مشاهده کرد و در متن توافق به نفع خودش عمل کرد.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند که به آمریکا اعتماد نکنید ولی توجهی نشد بنده به عنوان کسی که در سیاست خارجی کار کرده این هشدار رهبری را به صورت عمیق درک می کنم و متاسفانه باید اعلام کنم سبک مذاکره ما سبک اعتماد به آمریکا بود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم دو مدل مدیریت می بینند، اول مدیریتی که 5 کشتی را پر از بنزین کرد و با عبور از کنار جنگنده های آمریکایی، آن را تحویل کشور ونزوئلا تحویل داد و به ازای آن طلا دریافت کرد و به راحتی به کشور بازگشت و مدیریت دوم این است که دولت گوشت و مرغ را از کشتارگاه نمی توانند به دست مردم برساند.

متکی با اشاره به اینکه عدم شرکت مردم و اقبال عمومی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل نارضایتی ملت از مسئولان دولت است، ادامه داد: فضای ناامیدی موجود در کشور باید تغییر کند که بدون شک در دولت آینده اتفاق می افتد.

متکی ادامه داد: نامزدی که می گوید من با (بایدن) رئیس جمهور آمریکا ملاقات می کنم دارد، ضعف و نیازمندی اش را به طرف مقابل انعکاس می دهد که جای تاسف دارد این در حالی است که در این 8 سال اخیر هیچ چیز از توافق برجام به کشور نرسیده است.

وی با اشاره به کارآمدی حجت الاسلام رئیسی افزود: آقای رئیسی در قوه قضائیه با شاخ و برگ های فساد مبارزه می‌کند اما باید بدانیم ریشه های اصلی فساد در دولت شکل می گیرد به همین خاطر ایشان می خواهد وارد قوه مجریه شود تا در دولت با ریشه های فساد برخورد کند. ایشان به دلیل حضور در بخش های مختلف بر مسائل کشور اشراف دارند و امیدواریم در این جایگاه نیز موفق شوند.

متکی ادامه داد: مهم ترین کار دولت برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات، عذر خواهی از آنان است. باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری انتخاباتی پر شور داشته باشیم چرا که قدرت های استکباری به دنبال آن هستند با کاهش حضور مردم به نظام و کشور ضربه بزنند.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه ایران در تولیدات علمی از مهم ترین برنامه های دولت آینده خواهد بود، گفت: آقای رئیسی با باور به جایگاه علم به فناوری و نیاز کشور به این عرصه در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت برنامه های ویژه ای را خواهد داشت. خنثی سازی تحریم ها و دیپلماسی علمی در دولت آقای رئیسی در دستور کار جدی قرار می گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها