کد خبر: 494741
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۷:۵۰:۴۶
| |

چهارمین شکست در پایان هفته سوم رقم خورد

آن قدر اشتباه کردیم تا باختیم

با شکست سه بر دو تیم والیبال ایران مقابل آلمان پرونده هفته سوم رقابت ‌های لیگ ملت‌های والیبال بسته شد. تیم ایران در پایان این هفته مجموع امتیازات خود را به عدد 17 رساند. 

آن قدر اشتباه کردیم تا باختیم
کد خبر: 494741
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۷:۵۰:۴۶

اعتمادآنلاین| هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی کشورمان با بازی مقابل‌ امریکا آغاز شد. والیبالیست‌های ایران بعد از 3 برد متوالی در هفته دوم موفق شدند، تیم قدرتمند امریکا را در 3 ست پیاپی از پیش رو بردارند.

به گزارش اعتماد، این بازی چهارشنبه شب برگزار شد و آلکنو نفرات اصلی خود را به زمین بازی فرستاد. بازی بعدی ایران در فاصله کمتر از 24 ساعت بعد یعنی ظهر پنجشنبه مقابل صربستان به انجام رسید. سرمربی روس تیم ملی در این بازی با ترکیبی متفاوت تیمش را مقابل حریف اروپایی راهی زمین کرد. نکته جالب توجه این بازی حضور کواچ، سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران روی نیمکت تیم صربستان بود. در این بازی جذاب ابتدا سروقامتان کشورمان با نتیجه 25 بر 21 ست نخست را به نفع خودشان رقم زدند. در ست دوم صرب‌ها با درخشش بازیکنان با تجربه خود از همان شروع شرایط را برای ما سخت کردند و در نهایت 25 بر 15 به پیروزی دست پیدا کردند. ست سوم جایی بود که تیم ایران به بازی برگشت و در حالی که صربستان از لحاظ روحی وضعیت بهتری داشت و حتی در آستانه پیروزی هم قرار گرفته بود، نتیجه بازی با حساب 28 بر 26 به نفع ما رقم خورد. در ست چهارم اما تعویض‌ها و وقت‌ استراحت‌های کواچ به داد صرب‌ها رسید و این تیم توانست 25 بر 22 برنده شود تا این رقابت جذاب به ست پنجم کشیده شود. متاسفانه در این ست صربستان از همان ابتدا با توجه به خستگی بازیکنان ایران فاصله امتیازی خوبی ایجاد کرد و 15 بر 8 به پیروزی دست پیدا کرد و در مجموع 3 بر 2 برنده بازی لقب گرفت.


تیم ایران ظهر دیروز در آخرین بازی خود در هفته سوم مقابل آلمان قرار گرفت. پیش از این بازی، ایران از 8 بازی صاحب 5 برد شده بود و آلمان تنها 3 برد به دست آورده بود. آلکنو طبق همان روش چرخشی در این مسابقه بازیکنانی که مقابل صربستان به میدان رفته بودند را روی نیمکت قرار داد و همان ترکیب بازی با امریکا را به زمین فرستاد. ملی‌پوشان کشورمان ست نخست را با حساب 25 بر 23 به نفع خودشان به پایان رساندند. از ست دوم اشتباهات فردی ملی‌پوشان کشورمان کم‌کم‌ آغاز و مسابقه‌ای که به نظر می‌رسید با بردی آسان برای ما به پایان برسد، پیچیده شد. آلمان در ست دوم فاصله امتیازی زیادی به وجود آورد و در نهایت 25 بر 20 برنده شد. در ست سوم روحیه ضعیف بازیکنان کشورمان و شادابی آلمانی‌ها ادامه پیدا کرد و در مقطعی از بازی اختلاف امتیاز به 9 رسید. میلاد عبادی‌پور یکی از بازیکنان بسیار پراشتباه ایران در این ست بود که هم در دریافت هم در حمله ناموفق ظاهر ‌شد. آلمان در این ست 25 بر 19 به برتری دست پیدا کرد.


در ابتدای ست چهارم نیمکت‌نشینان کشورمان دست به یک حرکت ابتکاری زدند و همانند تماشاگران شروع به تشویق بازیکنان داخل زمین کردند. حضرت‌پور، اسفندیار، وادی و سایر نفرات مثل هواداران هنگام سرویس زدن حریف سوت می‌زدند و هو می‌کردند و با هر امتیاز بالا و پایین می‌پریدند. این جو روانی مثبت خیلی زود اثرات خودش را نشان داد و ایران در آغاز این ست 3 امتیاز پیش افتاد. البته این خلاقیت صدای سرمربی آلمان را هم درآورد اما آلکنو با علامت هیس او را دعوت به سکوت کرد. بعد از این نیمکت‌نشینان آلمان هم به تقلید از نیمکت ایران شروع به تشویق تیم خود و ایجاد سروصدا کردند که باعث شد، جوی عجیب و بی‌سابقه بر سالن مسابقه حکمفرما شود. ایران در این ست با حساب 25 بر 19 به برتری رسید و بازی به ست پنجم کشیده شد.


در این ست باز هم اشتباهات فردی که در راس آنها نام میلاد عبادی‌پور که یکی از بدترین روزهای خودش را پشت سر می‌گذاشت اما با اصرار آلکنو از ترکیب بیرون نمی‌رفت، آلمان توانست فاصله دو امتیازی ایجاد کند و با حفظ این فاصله در نهایت 15 بر 13 به برتری برسد. در امتیاز 14 بر 13 به نفع آلمان روی یک توپ برگشتی ایران می‌توانست کار را به تساوی برساند اما باز هم عبادی‌پور فرصت را به راحتی از دست داد. دیگر نکته منفی تیم ایران در بازی مقابل آلمان خطاهای پرشمار سرویس بود. سفیدپوشان کشورمان حتی حساس‌ترین امتیاز بازی یعنی امتیاز 15 ست آخر را هم با خطای سرویس به حریف تقدیم کردند. هفته چهارم لیگ ملت‌ها از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و ایران مقابل استرالیا به میدان خواهد رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها