حب اسکوچیچ یا بغض کی‌روش؟/ گزارشگرانی که تفرقه می‌آفرینند!

گزارشگر بازی ایران و کامبوج در رسانه ملی، به جای تمرکز روی بیان وقایع مسابقه، سعی در ایجاد دو قطبی بین طرفداران و مخالفان کارلوس کی‌روش داشت.

حب اسکوچیچ یا بغض کی‌روش؟/ گزارشگرانی که تفرقه می‌آفرینند!
کد خبر: 494815
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتبال ایران با کسب سه پیروزی متوالی مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج، آماده برداشتن آخرین قدم خود برای صعود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی شده است. شاگردان اسکوچیچ سه‌شنبه پیش رو در دیداری تعیین کننده و حساس برابر عراق صف‌آرایی خواهند کرد تا با کسب پیروزی و سه امتیازی این دیدار، با صدرنشینی، بحران را پشت سر بگذارند.

به گزارش ایسنا، در روزهایی که آبی و قرمز، منتقد و موافق به طور یک‌ صدا از پیروزی تیم ملی مقابل عراق سخن می‌گویند و نظرات خود را به بعد از این دیدار موکول کرده‌اند، گزارشگر بازی ایران و کامبوج در صداوسیما، برخلاف موج حمایتی از تیم‌ملی، با حمایت از اسکوچیچ از طریق زیر سوال بردن کی‌روش، جریان حمایتی از تیم ملی را به سوی اختلاف هدایت کرد.

گزارشگر بازی شبکه 3، هنگام گزارش این دیدار پرگل، بارها به مقایسه عملکرد دراگان اسکوچیچ با کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی پرداخت، رفتاری که در بازی دوستانه ایران و بوسنی هم رخ داده بود. اگر چه عملکرد سرمربی کروات تیم ملی در جای خود قابل دفاع و بررسی است اما تکرار این اظهارات، مشکوک و تفرقه‌انداز می‌نماید.

او پیروزی ایران در خاک بحرین را آرزوی سرمربی سابق رئال مادرید (کارلوس کی‌روش) و ساحل عاج (مارک ویلموتس) خواند، موضوعی که به روشنی به معنای زیرسوال بردن دستاوردهای مربیانی چون کی‌روش و ویلموتس است. او حتی فهرست تیم ملی را هم بی‌نصیب نگذاشت و بازی کردن قدوس - که توسط کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد - و خلیل‌زاده - که برای اولین بار توسط کی‌روش ملی‌پوش شد - را هم از دستاوردهای اسکوچیچ دانست.

پرداختن به این مطالب در حالی است که تیم ملی در انتخابی جام جهانی در سال 2018، بعد از برزیل، به عنوان دومین تیم به جام جهانی روسیه صعود کرد و هیچ یک از طرفداران فوتبال ملی استرسی از بابت حضور در این تورنمنت نداشتند و حتی نتایج ارزشمندی در دو جام جهانی برزیل و روسیه کسب شد که در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه یا کم سابقه بود.

هدف از نگارش این مطلب آن هم در این مقطع زمانی مهم، پرداخت به دستاوردهای کی‌روش و زیر سوال بردن کارنامه اسکوچیچ نیست. چرا که هر دو مربی در جایگاه خود، کارنامه قابل دفاعی دارند اما مطرح شدن این قبیل مسائل در آستانه بازی با عراق که نیازمند افزایش موج حمایتی از تیم ملی و انتقال این موضوع به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی است، قطعا هیچ پیامدی جز کامنت‌ها و پیام‌های منفی از سوی هواداران و تشکیل موج منفی در آستانه این دیدار حساس نخواهد داشت.

در حالی که از گزارشگر یک مسابقه انتظاری جز بیان اتفاقات و وقایع همان دیدار نمی‌رود، این گزارشگر بارها از این دست مطالب را در مسابقات ملی مطرح کرده و به حاشیه و اختلاف میان هواداران دامن زده و حالا در آستانه بازی حساس ایران و عراق هم این اتفاق رخ داده و به نظر هیچ نظارتی برای توقف این جریان وجود ندارد.

البته این مساله منحصر به گزارشگر دیدار ایران و کامبوج نیست و در منش و گفتار برخی گزارشگران جوان یا با سابقه صداوسیما هم دیده می‌شود. بی شک دود این اتفاقات هم از طریق شکل‌گیری دو قطبی اسکوچیچ - کی‌روش به چشم تیم ملی خواهد رفت که در دو سال گذشته بارها از این موضوعات آسیب دیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها