تیم ملی والیبال ایران با هدایت آلکنو؛ هر بازی یک ترکیب!

سرمربی والیبال ایران معتقد است که باید به تمام بازیکنان فرصت بازی در لیگ ملت‌های والیبال را داد.

تیم ملی والیبال ایران با هدایت آلکنو؛ هر بازی یک ترکیب!
کد خبر: 494824
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۰:۰۴:۴۳

اعتمادآنلاین| تیم ملی والیبال ایران که در مسابقات لیگ ملت های والیبال حضور دارد در 9 بازی اخیر خود به پنج پیروزی و چهار شکست دست یافته است. ملی پوشان ایران مقابل ژاپن، روسیه، صربستان و آلمان تن به شکست داده اما در بازی سوم تا هفتم مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا به پیروزی رسیدند.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی والیبال ایران که هدف از حضور خود در والیبال ایران را بازی های المپیک اعلام کرده است، قبل از اعزام تیم در جمع خبرنگاران تاکید کرد که نتایج مسابقات لیگ ملت‌ها اصلا برایش اهمیتی نداشته و تنها به فکر هماهنگی و شناخت بیشتر بازیکنان است.

تیم ملی والیبال ایران در 9 بازی اخیر خود با ترکیب های متفاوتی وارد میدان شد. آلکنو در این بازی ها از تمام داشته های والیبال ایران استفاده کرد و به نظر می رسد برای شناخت هرچه بیشتر، ترکیب های متفاوتی را امتحان می کند.

سرمربی روسی والیبال ایران علاقه دارد بازی های ایران طولانی شود تا بتواند بازیکنان ایران را تحت فشار قرار دهد؛ او اعتقاد دارد که عیار بازیکنان تحت فشار مشخص می شود و از طرفی فشرده بودن لیگ ملت ها باعث شده که آلکنو نگرانی هایی بابت مصدومیت بازیکنان داشته باشد.

سرمربی پر افتخار والیبال ایران که در تصمیمات خود قاطع است این جرات را به خرج داده که با بازیکنان جوان شکست را تجربه کند؛ البته هوادان والیبال و کارشناسان به خوبی می دانند که این باخت ها به علت جوانگرایی بوده و طبیعی است.

آلکنو که تا المپیک زمان کمی دارد، ترکیب های متفاوتی را در این بازی ها می چیند؛ گاهی بازیکنان جوان را بازی می دهد و گاهی بازیکنان جوان را با باتجربه ها راهی میدان می کند.

به نظر می رسد ولادیمیر آلکنو در طول این بازی ها موفق شده ترکیب مورد علاقه خود را پیدا کند و به دلیل اینکه دستش برای تیم های دیگر رو نشود بازیکنان را به تناوب بازی می دهد. علاوه بر این آلکنو نشان داده که به جوانان اعتقاد دارد و می خواهد نگرانی ها از بابت آینده والیبال ایران را برطرف کند.

شاید برخی از اوقات عدم تعویض بازیکنانی که پر اشتباه ظاهر شدند باعث عصبانیت هواداران و علاقه‌مندان والیبال شود اما واقعیت این بوده که آلکنو نمی خواهد روحیه بازیکنان را کاهش دهد و دوست دارد که اعتماد به نفس بالا را به آنان القا کند. علاوه بر این، فرصت آلکنو به بازیکنان اجازه می دهد که ملی پوشان به خود آمده و بتوانند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

آلکنو قطعا می داند چه روندی را در پیش گرفته تا بتواند فاکتورهایی مانند کسب تجربه برای بازیکنان جوان، پیدا کردن ترکیب مورد علاقه خود در المپیک، عدم مصدومیت بازیکنان کلیدی و حتی برد را به دست آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها