لوید آستین:

موشک‌های کره شمالی تهدیدی فزاینده برای آمریکا و متحدانش ایجاد می‌کند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در شهادتی کتبی به کمیته خدمات مسلح سنا پیش از تشکیل جلسه برای رسیدگی به درخواست پنتاگون برای دریافت یک بودجه 715 میلیارد دلاری در سال مالی 2022 گفت: پیونگ‌یانگ همچنان به توسعه برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد، تهدیدی فزاینده برای متحدان و شرکای منطقه‌ای ایجاد می‌کند و آرزو دارد تا به سرزمین آمریکا حمله کند.

موشک‌های کره شمالی تهدیدی فزاینده برای آمریکا و متحدانش ایجاد می‌کند
کد خبر: 494825
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۰:۰۵:۴۹

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، کره شمالی همچنان به توسعه توانایی‌های اتمی و موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد و تهدیدی فزاینده برای آمریکا و متحدانش ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در شهادتی کتبی به کمیته خدمات مسلح سنا پیش از تشکیل جلسه برای رسیدگی به درخواست پنتاگون برای دریافت یک بودجه 715 میلیارد دلاری در سال مالی 2022 گفت: پیونگ‌یانگ همچنان به توسعه برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد، تهدیدی فزاینده برای متحدان و شرکای منطقه‌ای ایجاد می‌کند و آرزو دارد تا به سرزمین آمریکا حمله کند.

آستین به کره شمالی در کنار چین، روسیه و ایران به عنوان یکی از چهار کشوری که تهدیداتی برای آمریکا ایجاد می‌کنند، اشاره کرد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز موافق است که کره شمالی "خطری جدی" برای آمریکا ایجاد می‌کند.

وی در شهادت کتبی خود گفت: کره شمالی همچنان به تقویت توانایی موشک بالستیک خود و داشتن ظرفیت فنی برای ایجاد یک خطر واقعی برای سرزمین آمریکا و همچنین متحدان و شرکایمان در سراسر منطقه اقیانوس آرام-هند ادامه می‌دهد.

ژنرال مارک میلی افزود: آنها در تمرکزشان بر توانایی نظامی به قیمت شهروندان آسیب‌پذیرشان و صلح شبه‌جزیره کره، هیچ نشانه‌ای از اعتدال نشان نمی‌دهند.

ژنرال آستین اظهار داشت، آمریکا دیپلماسی را در رسیدگی به تهدیدات کره شمالی در درجه اول قرار خواهد داد اما تاکید کرد که حفظ بازدارندگی نظامی قوی برای حمایت از چنین تلاش‌هایی ضروری است.

وی گفت: من همچنین اطمینان دارم که این بودجه به ما کمک خواهد کرد تا توانایی بازدارندگی یکپارچه و جایگاه نظامی لازم برای حمایت از تلاش دیپلمات‌هایمان را حفظ کنیم و عزم خود را در رهبری کل جهان در کنار متحدان و شرکایمان نشان دهیم.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل بررسی سیاست خود درخصوص کره شمالی را تکمیل و اعلام کرد، رویکرد جدیدش نسبت به پیونگ‌یانگ خواستار اقدامات سنجیده و عملی برای خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره از طریق دیپلماسی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها