توسط نشر نو انجام شد؛

توزیع «کووید-19» در بازار نشر ایران

کتاب «کووید-19؛ بازتنظیم بزرگ» نوشته کلاوس شواپ و تیه‌ری ماله‌ره با ترجمه علیرضا حسنی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

توزیع «کووید-19» در بازار نشر ایران
کد خبر: 494849
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۰۲:۰۶

اعتمادآنلاین| کتاب «کووید-19؛ بازتنظیم بزرگ» نوشته کلاوس شواپ و تیه‌ری ماله‌ره به‌تازگی با ترجمه علیرضا حسنی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال 2020 توسط انتشارات فُروم در سوئیس منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلاوس شواپ متولد 1938 در آلمان و تیه‌ری ماه‌ره متولد 1961 در فرانسه، نویسندگان این‌کتاب هستند که اولی، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مجمع جهانی اقتصاد و دومی دستیار اجرایی مانتلی بارومتر تنظیم‌کننده چکیده پیش‌بینی‌های تحلیلی برای سرمایه‌گذاران خصوصی، مدیران، عامل جهانی و نظرسازان و تصمیم‌سازان است. این‌دو معتقدند بیماری کووید-19 یا کرونا، از زمان پاگذاشتنش به صحنه جهانی، چگونگی اداره کشورها را به طرز چشمگیری از هم گسسته است؛ همین‌طور زندگی با دیگران و مشارکت در اقتصاد جهانی را. به‌همین‌دلیل دست به نوشتن این‌کتاب زده‌اند که در آن، تلاش شده به فهم چیزهایی که از حوزه‌های بسیاری می‌آیند، کمک کنند.

این‌کتاب تلفیقی از شیوه معاصر جستارنویسی و تصویر کلی آکادمیکی از یک لحظه حیاتی در تاریخ است.

کتاب پیش‌رو 3 فصل اصلی با عناوین «بازتنظیم کلان»، «بازتنظیم خرد (صنعت و کسب و کار)» و «بازتنظیم فردی» دارد که هرکدام بخش‌های مختلفی را شامل می‌شوند. در فصل اول این‌کتاب، مخاطب با این‌بخش‌ها روبرو می‌شود: چارچوب مفهومی _ سه‌ویژگی معرف جهان امروز، بازتنظیم اقتصادی، بازتنظیم جامعوی، بازتنظیم ژئوپولیتیکی، بازتنظیم زیست‌محیطی، بازتنظیم فناورانه.

روندهای خرد، بازتنظیم صنعت، تغییرات رفتاریْ دائمی در مقابل زودگذر هم عناوین سه‌بخشی هستند که در فصل دوم کتاب قرار دارند. در سومین‌فصل هم 4 بخش بازتعریف انسانیت، بهداشت روانی و به‌زیستی، جابه‌جایی اولویت‌ها، فرجام سخن آمده‌اند.

در فصل اول کتاب، اثر همه‌گیری کرونا بر پنج مقوله اصلی کلان اقتصادی، اجتماعی، ژئوپولیتیکی، زیست‌محیطی و فناوری ارزیابی می‌شود. در فصل دوم اثرات در روابط خرد در شرکت‌ها و صنایع خاص و در فصل سوم هم ماهیت پیامدهای احتمالی در سطح فردی بررسی می‌شوند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

هیچ‌تعجبی ندارد که ردکاوی دیجیتال تبدیل به یکی از حساس‌ترین موضوعات مربوط به سلامت همگانی شده است و نگرانی‌های شدیدی در همه‌جای دنیا نسبت به حریم خصوصی به بار آورده است. در مراحل اولیه همه‌گیری، کشورهای زیادی (عمدتا شرق آسیا و بلکه هم دیگرانی مانند اسرائیل) به اشکال متفاوتی ردکاوی دیجیتال را اجرا کنند. برای محدودسازی فرد مبتلا به کووید-19 و متعاقبا اعمال قرنطینه یا تعطیل‌سازی قسمت به قسمت، از ردکاوی سابقه زنجیره سرایت‌های گذشته آمدند به سراغ ردیابی لحظه‌ای جابه‌جایی‌ها. چین، منطقه خودمختار هنگ‌کنگ و کره شمالی از همان ابتدا ردکاوی دیجیتال را سرزده و به‌اجبار اجرا کردند. تصمیم گرفتند افراد را از طریق داده‌های سیم‌کارت‌هایشان و در کره شمالی حتی به صورت تصویری بدون رضایت آنها ردیابی کنند. علاوه بر این، بعضی اقتصادها برای هشدار به افراد مستعد ابتلا، به دست کردن مچ‌بند الکترونیکی را برای مسافران ورودی و افراد قرنطینه‌شده (منطقه خودمختار هنگ‌کنگ) ضرورتا الزامی اعلام کردند. بقیه، راه‌حل «میانه» را انتخاب کردند که افراد قرنطینه‌شده برای کنترل موقعیت مکانی‌شان مجهز به گوشی همراه شدند تا در صورت نقض مقررات علنا شناسایی شوند.

این‌کتاب با 246 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 70 هزار تومان منتشر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها