کد خبر: 494855
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

حیدر مصلحی، کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری:

برای حضور در انتخابات احساس تکلیف کردم / فردی که کنار احمدی‌نژاد گذاشته بودند، آدمِ انجمن حجتیه بود

کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: علت اینکه بنده وارد بحث خبرگان شدم، در شرایطی که آدم انتخاباتی نیستم و روحیه این را ندارم که بروم رأی جمع کنم این بود که در این زمینه احساس تکلیف کردم.

برای حضور در انتخابات احساس تکلیف کردم / فردی که کنار احمدی‌نژاد گذاشته بودند، آدمِ انجمن حجتیه بود
کد خبر: 494855
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر اطلاعات دولت نهم و دهم و کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: در یک زمانی جایگاه و مدیریت حضرت امام(ره) به گونه‌ای بود که ما اصلا تصور نبودن امام را نداشتیم. اما خبرگان در آن مقطع مهم نقش حساسی داشت و ایفا کرد که در نتیجه امروز رهبری بر سر کار هستند و سرویس‌های مختلف جاسوسی در دنیا می‌گویند که نمی‌توان هیچ‌کسی را با ایشان مقایسه کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت نهم و دهم و کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در نشست خبری خود طی سخنانی در خصوص جایگاه مهم این مجلس گفت: مجلس خبرگان جایگاه ویژه‌ای در نظام ما دارد اما به دلیل جایگاه فنی و ویژه‌ای که دارد چندان به آن پرداخته نمی‌شود و جوانان ما چندان به جایگاه آن آشنا نیستند. در یک زمانی جایگاه و مدیریت حضرت امام(ره) به گونه‌ای بود که ما اصلا تصور نبودن امام را نداشتیم. اما خبرگان در آن مقطع مهم نقش حساسی داشت و ایفا کرد که در نتیجه امروز رهبری بر سر کار هستند و سرویس‌های مختلف جاسوسی در دنیا می‌گویند که نمی‌توان هیچ‌کسی را با ایشان مقایسه کرد.

وی افزود: استکبار هزینه‌های زیادی در عرصه‌های مختلف و مقاطع مختلف داشت که آسیب به نظام وارد کند اما موفقیتی در این زمینه کسب نکرد.

مصلحی ادامه داد: ما امیدواریم که خداوند ایشان را تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) حفظ کند اما به هر حال ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: علت اینکه بنده وارد بحث خبرگان شدم، در شرایطی که آدم انتخاباتی نیستم و روحیه این را ندارم که بروم رأی جمع کنم این بود که در این زمینه احساس تکلیف کردم به این جهت که در یک سخنرانی یکی دو سال قبل، از رهبری شنیدم که خبرگان باید مطالبه‌گری داشته باشد از دستگاه‌های مختلف نه فقط یک دستگاه خاص اما به نظرم رسید که این مورد هنوز آنچنان که لازم بود، محقق نشده است. لذا احساس تکلیف کردم که در این وادی وارد شوم و برویم با عزیزان خبرگان این مطالبه‌گری اثرگذار را وارد مرحله جدیدی کنیم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: دقیقاً در همین راستا وقتی این مطالبه‌گری شکل گیرد، صدای مردم هم خواهد بود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که مردم، نظام و انقلاب را از خواسته‌های مدیریتی و اقتصادی و دیگر موضوعات جدا می‌کنند. دشمن در سال 88 قشر متوسط به بالا را وارد صحنه کرد و نتیجه نگرفت؛ بعد رفت و طراحی کرد تا در فتنه بعدی طبقه متوسط به پایین را به خیابان بیاورد. متاسفانه موسسه‌ای که نشر آثار امام را در اختیار دارد، در حوزه‌های مختلف سیاستی، فضای جامعه را در ارتباط با آگاه‌سازی مسیر و مشی امام به کار نگرفته است.

وی افزود: امام شناخت دقیقی در این حوزه از مردم داشتند و همواره می‌گفت مردم در تاسوعا و عاشورا نشان می‌دهند چه می‌خواهند.

مصلحی در رابطه با نفوذ دشمن در دولت نهم و دهم، گفت: دشمن در دولت‌های نهم و دهم دید فردی که آمده تعصب دینی بالایی دارد و دولت او از اعتقادات مذهبی تشکیل شده است، در نتیجه از این حوزه وارد شد که فردی را کنار او قرار داد که به او گفت وقتی می‌توانی با امام زمان (عج) مستقیم ارتباط داشته باشی، دیگر چه نیازی به ولی فقیه است.

وی ادامه داد: البته این را هم بگویم بنده اواخر دولت نهم و اوایل دولت دهم به دلیل اینکه دیدم که دشمن از این راه نفوذ کرده از آیت الله مصباح خواهش کردم که با ایشان جلسه بگذارد و صحبت کند، ایشان پذیرفت و چندین ساعت میان ایشان و رئیس دولت بحث شد و مباحث معرفتی را سنگین صحبت کردند و تحلیل کردند و به سوالات پاسخ دادند. من بعد از این جلسه تا یک ماه اثر آن را روی رییس‌جمهور در جلسات هیات دولت می‌دیدم. منتها آن آدمی که کنار او گذاشته بودند، آدم انجمن حجتیه بود، انجمن حجتیه هم آدم انگلیس هستند و انگلیسی‌ها هم کارکشته‌اند در بحث و گفت‌وگو لذا آن فرد توانست دوباره او را برگرداند.

مصلحی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص موضوع بررسی صلاحیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری و اشاره به گزارش‌های غلط و اینکه جفا شده است بیان کرد: شورای نگهبان در این زمینه به وظیفه خود عمل کرد و اشاره رهبری متوجه شورای نگهبان نبود بلکه ایشان فرمودند در فضای مجازی نسبت به این افراد جفا صورت گرفته است. یکی از وظایف مهم در مسئله رد صلاحیت یا بررسی صلاحیت کاندیداها در نظر گرفتن مصلحت نظام است.

وی افزود: من در یک دوره چون خودم وزیر بودم در این ماجرا بررسی‌هایی داشتم؛ به خصوص یکی از شخصیت‌های اثرگذار که پیش بینی‌ها هم نشان می‌داد که در صورت تایید ایشان حتماً رای خواهد آورد. در آن دوره من هزینه‌های تایید یا رد صلاحیت ایشان را از هر نظر بررسی کردم و گزارش را به نهادهای لازم ارائه کردم بعد شورای نگهبان از من دعوت کرد تا در این زمینه به آنها توضیح بدهم و مسئله را تشریح کنم که در آن جا هم طی دو صفحه مجموعه این موضوعات را ارائه کردم. به همین جهت معتقدم که ما برای تایید صلاحیت‌ها باید مصلحت نظام را در نظر بگیریم. من خودم آدم نظام هستم گرایش به جناح سیاسی اصولگرا یا اصلاح‌طلب ندارم در این مورد هم تلاش کردم در گزارش خودم شرایط نظام را مدنظر قرار دهم و معتقدم شورای نگهبان هم چنین اقدامی انجام داده است.

وزیر اطلاعات دولت نهم و دهم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در رابطه با مسئله پرونده ترور شهدای هسته‌ای و بازداشت‌هایی که در آن دوران صورت گرفت و اینکه وجود رقابت میان نهادهای امنیتی چه اندازه ممکن است احتمال خطا را ایجاد کند، تصریح کرد: ما در آن دوران همکاری و هماهنگی بسیار خوبی با سایر نهادهای اطلاعاتی مانند اطلاعات سپاه و نیروی قدس داشتیم، به عنوان مثال به شما بگویم که ما به صورت منظم و هفتگی با حاج قاسم سلیمانی جلسه داشتیم و همکاری ما بسیار نزدیک بود اما در آن دوران به دلیل موفقیت‌هایی که ایجاد کردیم و پرونده‌های بزرگی که پیگیری شد به عنوان مثال دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از این پرونده‌ها بود برخی در دوره‌های بعد سعی کردند نسبت به آن ابهام ایجاد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها