عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدی است / رعایت قانون اقدام راهبردی در مذاکرات وین به مسئولان دیپلماسی ابلاغ شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدی است. در این راستا پیام مجلس به مسئولان ذی ربط برای اجرای بند بند مفاد این قانون ارسال شده است.

مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدی است / رعایت قانون اقدام راهبردی در مذاکرات وین به مسئولان دیپلماسی ابلاغ شد
کد خبر: 494914
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۲:۵۲:۰۴

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدی است، گفت: در این راستا پیام مجلس به مسئولان ذی ربط برای اجرای بند بند مفاد این قانون ارسال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال فرسایشی کردن و خریدن زمان در مذاکرات هستند، ادامه داد: موضع ایران در مذاکرات مشخص و بار‌ها نیز این موضوع از سوی مسئولان عالیرتبه کشورمان اعلام شده است، رفع همه تحریم‌ها و راستی آزمایی موضع رسمی ایران در مذاکرات است.

مقتدایی با تاکید براینکه فرسایشی شدن مذاکرات خلاف مصوبه مجلس برای رفع تحریم‌هاست گفت: تجربیات گذشته در مذاکرات نشان داده که ما با طرفی بدعهد، پیمان شکن و ناقض تعهدات بین المللی روبه‌رو هستیم لذا در توافقات احتمالی باید تضمین‌های لازم از آن‌ها برای عدم تکرار بدعهدی‌های گذشته اخذ شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید از سوی دولت در بالاترین سطح اجرا شود، البته طرف مقابل هم می‌داند مجلس در تامین منافع ملت ایران با کسی تعارف ندارد و ما بالاترین سطح تامین منافع ملی را دنبال می‌کنیم.

مقتدایی بیان کرد: البته در جلساتی که با تیم مذاکره داشته‌ایم آنها نیز اعلام کرده‌اند که در مذاکرات قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مدنظر قرار می‌دهند که امیدواریم این موضوع اتفاق بیفتد تا شاهد استیفای حقوق ملت ایران باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها