کد خبر: 495143
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قهرمانانی که به حفظ جان ستاره دانمارک کمک کردند

بعد از شکست سرخ‌ها برابر فنلاند، یک روزنامه دانمارکی نوشت: «دانمارک شکست خورد. اما زندگی پیروز شد.»

قهرمانانی که به حفظ جان ستاره دانمارک کمک کردند
کد خبر: 495143
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شب گذشته دانمارک و فنلاند در چارچوب رقابت‌های یورو 2020، برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر فنلاند به پایان رسید. اما پیروزی فنلاند آن اتفاق مهم نبود. واقعه اصلی در دقایق پایانی نیمه اول این مسابقه رخ داد. جایی که کریستسن اریکسن ستاره فوتبال دانماک به یکباره نقش بر زمین شد و پزشکان و عوامل امدادی تلاش زیادی برای زنده نگه داشتن این بازیکن انجام دادند.

بعد از شکست سرخ‌ها برابر فنلاند، یک روزنامه دانمارکی نوشت: «دانمارک شکست خورد. اما زندگی پیروز شد.»

در این گزارش نگاهی می‌کنیم به اتفاقات این دیدار و تلاشی که بازیکنان و کادر پزشکی این مسابقه برای نجات جان اریکسن انجام دادند.

اولین حضور در صحنه؛ سیمون کیائر و بازیکنان دانمارک

اریکسن در دقایق پایانی نیمه اول نقش بر زمین شد تا ترس و نگرانی ورزشگاه پارکن کپنهاگ را فرا بگیرد. هواداران و بازیکنان در شوک اتفاق رخ داده بودند که به یکباره سیمون کیائر کاپیتان دانمارک از راه رسید و تلاش کرد راه تنفسی اریکسن را باز نگه دارد. شرایط اریکسن با ثبات نبود و بازیکنان دانمارک و فنلاند به سرعت این موضوع را متوجه شدند و از کادر درمان درخواست کردند تا به زمین مسابقه وارد شوند.

1

کار زیبای بازیکنان دانمارک

درست همان زمانی که اریکسن روی زمین بود و پزشکان مشغول احیای او بودند بازیکنان دانمارک یک حلقه در اطراف اریکسن ایجاد کردند تا از او در برابر دوربین‌های تلویزیون و عکاسان محافظت کنند.

دوستانی که به کمک خانواده اریکسن آمدند

بیش از یک سال است که کرونا شرایط زندگی را در تمام جهان تغییر داده است. فوتبال هم به دلیل همگیری این ویروس مرگبار بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شد. اما با کشف واکسن کرونا، یوفا نیز تصمیم گرفت تا رقابت‌های یورو 2020 را که به دلیل شیوع همین ویروس یک سال به تاخیر افتاده بود را با حضور تماشاگران برگزار کند. هواداران زیادی برای تماشای دیدار دانماک و فنلاند به ورزشگاه پارکن کوپنهاگ رفته بودند که یکی از آنها همسر کریستین اریکسن بود. درست همان زمانی که اریکسن گوشه زمین افتاده بود و کادر درمان مشغول احیای مجدد او بودند، شریک زندگی این بازیکن نیز در گوشه دیگری از زمین نگران و مضطرب بود. در همین شرایط سیمون کیائر و کسپر اشمایکل، تلاش کردند تا همسر اریکسن را آرام کنند و به او دلداری بدهند.

1

هنری وینتر خبرنگار بی بی سی، در اینباره می‌گوید: آنها هم تیمی نیستند آنها دوستان یکدیگرند. افرادی چون اریکسن، کیائر و اشمایکل، ارتباط نزدیکی باهم دارند و همین موضوع هم باعث شد تا در آن لحظات حساس برای آرام کردن شریک زندگی کریستین اریکسن دست به کار شوند.»

بازیکن 29 ساله تیم ملی دانمارک و باشگاه اینترمیلان، لحظات سختی را پشت سر گذاشت. کادر درمان این دیدار نزدیک به 10 دقیقه برای زنده نگه داشتن این بازیکن تلاش کردند و در نهایت هم موفق به این کار شدند و اریکسن با چشمانی باز راهی بیمارستان شد.

1

کادر پزشکی؛ ما تلاش خودمان را کردیم

دکتر سانجای شارما متخصص قلب، درباره اتفاقی که برای اریکسن در بازی برابر فنلاند رخ داد گفت: «چیزیی که جان او را نجات داد توجه سریع پزشکی بود.»

مارتین بوسن، پزشک تیم دانمارک در یک کنفرانس خبری پس از بازی نحوه وقوع حوادث را توضیح داد و گفت: «مشخص بود که او بیهوش است. وقتی به او رسیدم نفس می‌کشید. من می‌توانستم نبض اریکسن را احساس کنم، اما ناگهان این شرایط تغییر کرد و ما شروع احیای او کردیم.»

پزشک تیم دانمارک گفت:«کمک‌های پزشکی واقعاً سریع انجام شد و ما آنچه را که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم و توانستیم کریستین را زنده نگه داریم. او قبل از انتقال به بیمارستان با من صحبت کرد.»

اتفاقی که برای کریستین اریکسن رخ داد در سال 2012 برای فابریس موامبا نیز رخ داده بود. این هافبک بولتون واندرز در جریان بازی با تاتنهام هاتسپر در جام حذفی انگلس دچار ایست قلبی شد. هرچند موامبا بهبود یافت اما دیگر نتوانست فوتبال بازی کند. او درباره اتفاقی که برای اریکسن افتاد به بی بی سی گفته: «لحظات ترسناکی بود اما کار تیم پزشکی فوق‌العاده بود. آنها کار شگفت انگیزی در مورد کریستین انجام داده‌اند. من خوشحال شدم که هم تیمی‌هایی اریکسن برای محافظت از او دور هم جمع شدند. این فوق‌العاده است. شما دوست ندارید مردم شما را در آن وضعیت تماشا کنند. امیدوارم همه چیز برای اریکسن خوب پیش برود.»

1

بازیکنان دانمارک دوباره راهی میدان شدند

بعد از اتفاقی که برای اریکسن افتاد داور مسابقه و مدیران برگزار کننده تصمیم به تعلیق این دیدار گرفتند. یوفا پیشنهاد داد تا این دیدار روز بعد ادامه پیدا کند اما بازیکنان دانمارک بعد از شنیدن خبرهای خوب از بیمارستان تصمیم گرفتند که عصر همان روز ادامه این دیدار را برگزار کنند.

کاسپر هلمند سرمربی دانمارک در اینباره گفت: «بازیکنان نمی‌توانستند ادامه این دیدار را فردا برگزار کنند و به همین خاطر هم به زمین مسابقه برگشتند. همه ما یک شب سخت را پشت سر گذاشته‌ایم. شبی که به ما یک درس بزرگ داد و آن هم داشتن روابط ارزشمند است. امشب به ما گوشزد کرد که خانواده و دوستانمان مهم‌ترین چیز در زندگی ما هستند.»

1

مربی دانمارک درباره شکست برابر فنلاند نیز گفت: «شرایط برای بازیکنان ما اصلا مناسب نبود. برخی از آنها آماده بازی نبودند. ما سعی کردیم بهترین تلاش خود را انجام دهیم اما شما نمی‌توانید در این شرایط یک بازی فوتبال انجام دهید. وقتی یکی از دوستانتان با مشکل قلبی رو‌به‌رو است انجام یک بازی فوتبال طبیعی نیست. من نمی‌توانم چنین بازی‌ای را تصور کنم. ما باید جلسات درمانی را به بازیکنان ارائه دهیم تا شرایط روحی آنها بهبود پیدا کند.»

او در ادامه گفت: «وقتی بازی از سر گرفته شد اشمایکل یک اشتباه غیرمعمول انجام داد و هوبرگ یک پنالتی از دست داد. اگر آن اتفاق برای اریکسن رخ نداده بود قاعدتا او پنالتی ما را می‌زد.»

1

هوادارانی که ورزشگاه را ترک نکردند

بعد از توقف بازی اکثر هواداران در ورزشگاه ماندند. آنها در انتظار یک خبر بودند این در شرایطی بود که بعید به نظر می‌رسید که بازی ادامه پیدا کند. هواداران دانمارک و فنلاند به تشویق اریکسن پرداختند و در زمان ورود دوباره بازیکنان نیز شروع به تشویق آنها کردند.

1

آنتونی تیلور داور انگلیسی نیز نقش مهمی در آن دقایق ایفا کرد. او خیلی زود بازی را متوقف کرد و به پزشکان علامت داد تا برای کمک به اریکسن به زمین بیایند.

آرامش دوباره به دانمارک بازگشته و وضعیت اریکسن هم با ثبات گزارش شده است. اما این اتفاق درس‌های بزرگی برای فوتبال و مدیران آن داشت. حادثه‌ای که برای اریکسن رخ داد به ما یادآور شد که بازیکنان نقش مهمی در چنین لحظاتی ایفا می‌کنند. نقشی که کاپیتان دانمارک به خوبی از عهده آن برآمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها