کد خبر: 495160
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۰:۳۱:۳۴
| |

ضرورت همراهی شورای شهر ششم در ساخت و بازسازی مدارس تهران/ کمبود فضای مناسب تحصیل در انبوه سازیها

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیگیری و نظارت دقیق و مستمر بر اجرای دستورالعمل‌های موجود در زمینه تکلیف انبوه‌سازان و سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها، از جمله مواردی است که شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند نگاه دقیقی به آنها داشته باشد گفت: قطعا شوراها می‌توانند نقش بسیار موثری در رشد و توسعه فضاهای آموزشی ایفا کنند.

ضرورت همراهی شورای شهر ششم در ساخت و بازسازی مدارس تهران/ کمبود فضای مناسب تحصیل در انبوه سازیها
کد خبر: 495160
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۰:۳۱:۳۴

اعتمادآنلاین| مهراله رخشانی مهر، در این باره اظهار کرد: شوراها به عنوان یکی از ارکان همراه در توسعه فضاهای آموزشی شهرها و روستاها همواره تلاش‌کرده‌اند در این راه با مجموعه آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: انتظار می‌رود که مسئولان شهری و به طور خاص، اعضای شورای اسلامی شهرها در تمام استانها توجه جدی به موضوع آموزش و پرورش و همراهی با ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استانها داشته باشند تا در بخش عمرانی آموزش و پرورش شرایط مطلوبی برای آینده‌سازان این مرز و بوم ایجاد شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ساخت فضاهای آموزشی جدید، احداث مجتمع‌های آموزشی بزرگ مقیاس و بازسازی مدارس فرسوده در چند سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته و به همین منظور، درصد مدارس فرسوده کشور از 30 به 19.5 درصد کاهش یافته است گفت: اما همچنان نیازمند توجه و فعالیت عمرانی و آموزشی برای رسیدن به شرایط مطلوب هستیم.

رخشانی مهر ادامه داد: شهر تهران در موضوع فضاهای آموزشی نیازمند توجه بیشتر بوده و تمام ارکان شهری از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌توانند در زمینه بهبود این شرایط بسیار موثر باشند. همکاری برای تأمین زمین مناسب در کلان شهر تهران و همچنین همراهی برای بازسازی مدارس قدیمی و کوچک در نقاط مرکزی شهر، می‌تواند به توسعه فضاهای آموزشی در پایتخت کمک کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مربوط به احداث فضاهای آموزشی، مربوط به شهرهای جدید و سایت‌های مسکن مهر است که متأسفانه انبوه‌سازان به تعهدات خود مبنی بر ساخت مدارس به درستی عمل نمی‌کنند گفت: کلان شهر تهران هم از این قاعده مستثنی نیست و در بسیاری از مناطقی که انبوه‌سازی در حال انجام است، به علت عدم توجه به قانون، فضای آموزشی کافی برای آنجا پیش بینی نشده است، لذا کمبود فضای مناسب تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق بیشتر احساس می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: منطقه 22 شهرداری تهران نیز یکی از مناطقی است که به علت انبوه‌سازی فراوان، مشکل تأمین مدارس استاندارد در آنجا مشهود است، اما با تلاش اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و خیرین گرانقدر مدرسه ساز بخشی از این مشکلات مرتفع شده است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه پیگیری و نظارت دقیق و مستمر بر اجرای دستورالعمل های موجود در زمینه تکلیف انبوه‌سازان و سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها، از جمله مواردی است که شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند نگاه دقیقی به آنها داشته باشد گفت: قطعا شوراها می‌توانند نقش بسیار موثری در رشد و توسعه فضاهای آموزشی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر با توجه به تصویب و تخصیص اعتبارات مناسب در بخش عمرانی آموزش و پرورش، اتفاقات شگرفی رخ داده است.

ساخت مجتمع‌های آموزشی بزرگ، کاهش میزان مدارس فرسوده کشور، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس، جمع‌آوری مدارس خشت و گلی، افزایش اعتبارات نوسازی مدارس و توجه به مناطق محروم کشور از جمله این اتفاقات است که برای تداوم آن نیز به کمک دستگاه‌های متولی شهری نیاز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها