عمار حکیم:

امکان به تعویق انداختن انتخابات وجود ندارد

رئیس ائتلاف ملی و رئیس جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد، انتخابات آتی که قرار است در دهم اکتبر برگزار شود، مهم‌تر از انتخابات سال 2005 است و راهی برای به تعویق انداختن آن نیست.

امکان به تعویق انداختن انتخابات وجود ندارد
کد خبر: 495231
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۲:۳۸:۲۳

اعتمادآنلاین| عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق در جریان سخنرانی خود طی فعالیت‌های دفتر نخبگان سیاسی و اجتماعی بغداد، خاطرنشان کرد، انتخابات آتی در چندین مورد، بسیار مهم‌تر از انتخابات 2005 است، از جمله آن تلاش برای ایجاد دموکراسی و تثبیت آن و ایجاد مرحله جدید است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وی در ادامه افزود، در واقع گروه‌های سیاسی و نظر خوب شهروندان به آن عامل مهمی در سال 2005 بود که آن را با انتخابات آتی متفاوت کرد.

عمار حکیم همچنین تصریح کرد، انتخابات آتی تلاقی راه‌ها بین ثبات یا تداوم وضعیت کنونی و مقابله با چالش‌های جدید است‌.

وی تاکید کرد، راه حل این است که نتایج متعادل و متوازن و بیانگر تصمیم مستقل عراق و هویت و منفعت مستقل عراقی باشد.

عمار حکیم اظهار داشت، راهی برای به تعویق انداختن این انتخابات وجود ندارد و انتخابات آتی تحت حمایت اراده سیاسی برای اجرای آن در موعد مقررش و همچنین اراده بین‌المللی و نقش سازمان ملل در حمایت از عراق در برگزاری انتخابات در موعد مقرر است.

وی ابراز اطمینان کرد که دولت به برگزاری انتخابات در موعد خود به عنوان یکی از اهداف تشکیل دولت و همچنین احیای هیبت و اعتبار دولت، جدی و مصمم است.

عمار حکیم همچنین گفت، تحریم انتخابات تشخیصی اشتباه است و امنیت انتخابات تنها مسئولیت دولت نیست بلکه مسئولیت گروه‌های سیاسی و نخبگان و آگاهی دهندگان انتخاباتی جهت ممانعت از تاثیرات پول، سلاح و زبان ترس و تهدید است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها