ابراز امیدواری پوتین درباره نتایج مثبت دیدار با بایدن

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تاثیر مثبت دیدارش با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر روابط مسکو و واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری پوتین درباره نتایج مثبت دیدار با بایدن
کد خبر: 495277
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۳:۴۱:۰۲

اعتمادآنلاین| پوتین روز یکشنبه در گفت و گویی تلویزیونی که از برنامه مسکو. کرملین. پوتین در شبکه تلویزیونی روسیه1 پخش شد، گفت: انتظار دارم دیدار با رئیس جمهوری آمریکا در ژنو موجب احیای تماس های شخصی و برقراری گفت و گوها در مورد مسائل مورد علاقه دو طرف شود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: امیدوارم این دیدار باعث برقراری گفت و گوهای مستقیم و ایجاد ساز وکار برای همکاری در همه عرصه های مورد علاقه دو طرف شود.

رئیس جمهوری روسیه در مورد مسائل مورد علاقه دو طرف به ثبات راهبردی و مناقشه های منطقه ای و برنامه های مرتبط با حفظ محیط زیست و حفظ اکولوژی طبیعت و موضوعات همکاریهای اقتصادی روسیه و آمریکا اشاره کرد.

پوتین گفت: اگر ما پس از این دیدار (دیدار با بایدن در ژنو) بتوانیم ساز وکار همکاری در این عرصه ها ایجاد کنیم، بهتر خواهد شد و می توان گفت دیدار ما بیهوده نبوده است.

وی همچنین در مورد کاهش اظهارات ضدروسی و منفی از سوی مقامهای آمریکایی گفت که این وضعیت به دلیل تلاش آنها برای ایجاد شرایط و فضای مثبت برای اجلاس ژنو است.

پوتین با بایدن در 26 خرداد در ژنو دیدار خواهد کرد.

همانطور که قبلا طرفین توافق کرده بودند. به گفته سخنگوی کرملین، پوتین در دیدار با همتای آمریکایی خود "درباره وضعیت و چشم انداز توسعه بیشتر روابط روسیه و آمریکا، موضوعات ثبات استراتژیک و همچنین موضوعات مهم در دستور کار بین المللی"، از جمله تعامل در مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا و حل منازعات منطقه ای. گفت و گو خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی جهان موضوع اصلی دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود.

وی گفت: مساله کنترل تسلیحات موضوع اصلی در دیدار سران روسیه و آمریکا خواهد بود.

روابط مسکو و واشنگتن که از سال 2014 میلادی بعد از حادثه اوکراین و الحاق کریمه به روسیه به وخامت گراییده بود اکنون دوران سخت تری را پشت سر می گذراند اما اکنون روسها امیدوارند با برگزاری دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن زمینه گرم شدن روابط دو کشور فراهم شود.

به گزارش ایرنا، روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2014میلادی تاکنون بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه مسکو وضع کرده است و این روند بین دو کشور همچنان ادامه دارد.

روابط آمریکا و روسیه طی سالهای اخیر نیز دوره سختی را پشت سر می گذراند. در مارس 2014(اسفند1393) بود که به بهانه بحران داخلی اوکراین در دولت باراک اوباما روابط بد دو طرف شروع شد.

دونالد ترامپ، که در انتخابات ریاست جمهوری در 8 نوامبر 2016(مهر 1395) پیروز شد، بارها برای بازگشت به گفت و گوها اظهار تمایل کرده بود با این حال، در عمل، واشنگتن به خط مقابله خود ادامه داد و از ابزارهای اقتصادی، نظامی - سیاسی، تبلیغاتی و سایر ابزارها علیه روسیه استفاده کرد و صدها شهروند و شخصیت حقوقی روسیه را تحت محدودیت های مختلف قرار داد و دهها بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرد.

آخرین حرکت تحریمی واشنگتن علیه مسکو همین ماه پیش بوده است که آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع کرد و البته و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها