مدیر امور مالی سازمان بورس اعلام کرد؛

جزئیات صورتهای مالی سازمان بورس

مدیر امور مالی سازمان بورس با تاکید بر اینکه این صورتهای مالی با استانداردهای حسابرسی تهیه شده، گفت: افزایش تعداد کدهای سهامداری منجر به افزایش هزینه های شرکتهای سپرده گذاری مرکزی شد.

جزئیات صورتهای مالی سازمان بورس
کد خبر: 495292
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۴:۰۷:۲۹

اعتمادآنلاین| بهزاد خاکی مدیر امور مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه درآمدهای سازمان از محل سود سپرده‌های بانکی است، گفت: صورتهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار طبق استانداردهای حسابرسی تهیه شده است؛ ضمن اینکه صورتهای مالی تلفیقی نیز در حوزه صورتهای مالی گروه یعنی رایان بورس، مدیریت فناوری، اطلاع رسانی و سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وی افزود: سازمان بورس 5 درصد مالکیت شرکت سپرده گذاری مرکزی را در اختیار دارد که این مطابق با قانون است و هیچ شرکتی نمی‌تواند بالاتر از 5 درصد از سهام این شرکت را داشته باشد؛ ضمن اینکه اعداد و ارقام شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز در صورتهای مالی سازمان بورس لحاظ می‌شود.

خاکی با بیان اینکه 95 درصد از صورتهای مالی شرکت سپرده گذاری مرکز خارج از کنترل سازمان بورس و اوراق بهادار است؛ اظهار داشت: این در حالی است که هزینه‌های گروه عمدتاً به دلیلی افزایش یافته است که هزینه شرکت سپرده گذاری مرکزی که بر روی کدال صورتهای مالی آن قابل دسترس است، بوده است.

وی تصریح کرد: به خاطر افزایش قابل ملاحظه ضریب سهامداری، هزینه‌های ارسال پیامک و استعلام و اداره ثبت برای شرکت سپرده گذاری مرکزی افزایش یافته است؛ ضمن اینکه هزینه 40 میلیارد تومانی نیز برای این شرکت به ثبت رسیده که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها