جزئیات طرح یارانه دستمزد فارغ التحصیلان

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کارحدود 34هزار و 308 نفر در طرح یارانه دستمزد فارغ التحصیلان ثبت نام کرده اند و حدود 27هزار و 702 نفر تعداد جذب شدگان جوینده کار است که قرارداد منعقد کرده و حدود 6هزار و 55کارفرما در این طرح نیز ثبت نام کرده اند.

جزئیات طرح یارانه دستمزد فارغ التحصیلان
کد خبر: 495300
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۴:۲۴:۰۷

اعتمادآنلاین| طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است . در راستای حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال شیوه نامه پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این شیوه‌نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر 35 سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

به عبارت بهتر, طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است،این طرح اکنون در کشور در حال اجراست و به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند 30 درصد یارانه دستمزد می دهد.با توجه به تصویب افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد 1400، مبلغ یارانه دستمزد برای نیروهای کار جذب شده در سال جاری نیز افزایش یافته است. کارفرمایان 30درصد یارانه دستمزد دریافت و مابقی را خودشان می گذارند و نیروهای جذب شده در یارانه دستمزد حداقل حقوق را دریافت می کنند.

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کارحدود 34هزار و 308 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و حدود 27هزار و 702 نفر تعداد جذب شدگان جوینده کار است که قرارداد منعقد کرده و حدود 6هزار و 55کارفرما در این طرح نیز ثبت نام کرده اند.

مطابق این آمار خوزستان, مازندران, لرستان, کرمانشاه, آذربایجان غربی, هرمزگان, اردبیل, چهارمحال و بختیاری, کهگیلویه و بویراحمد, خراسان جنوبی, گلستان, سیستان و بلوچستان,بوشهر,ایلام,کردستان و خراسان شمالی استان هایی هستندکه جویندگان کار در آنها قرارداد منعقد کرده اند.

متقاضیان و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند برای ثبت نام در این طرح به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها