کد خبر: 495471
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۹:۵۴:۲۸
| |

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان مطرح کرد:

واکسیناسیون اساتید در مرداد و دانشجویان تا پایان پاییز/ واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سوم انجام می‌شود

سیما السادات لاری گفت: تمام تلاش ما این است که با انجام واکسیناسیون دانشجویان و اساتید، بتوانیم زمینه برگزاری حضوری کلاس‌ها را فراهم کنیم، اما در عین حال ممکن است برخی کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

واکسیناسیون اساتید در مرداد و دانشجویان تا پایان پاییز/ واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سوم انجام می‌شود
کد خبر: 495471
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۹:۵۴:۲۸

اعتمادآنلاین| بخشی از جمعیت کشوردر شرایط کنونی واکسینه شده‌اند. هرچند هنوز واکسیناسیون فاز دو گروه‌های هدف به تاخیر افتاده و قرار است در اسرع وقت باید این گروه ها تحت تزریق قرار بگیرند از سوی دیگر در حین وادارت واکسن کرونا واکسن‌های تولید داخل هم روند تزریق و تایید را طی کرده و به شکل گسترده بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد همچنین نحوه برگزاری سال تحصیلی آینده برای همگان نیازمند بررسی برنامه‌های تصمیم‌گیران امر برای اجرای واکسیناسیون بر اساس سند ملی و در زمان مشخص است.

برگزاری کلاس‌های حضوری درسال‌تحصیلی جدید یکی از اهداف است

به گزارش برنا، با توجه به اینکه افراد کمتر از 18 سال تحت تزریق واکسن کرونا قرار نمی‌گیرند و برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد از این رو برگزاری حضوری کلاس های درس طی سال آینده جای سوال دارد.

سیما السادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان بندی‌های انجام شده برگزاری کلاس‌های در سال تحصیلی جدید حضوری است یا خیر؟ گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده به واسطه آموزش مجازی، اهمیت و کیفیت بیشتر آموزش حضوری، یکی از اهداف مورد نظر، انجام آموزش حضوری از سال تحصیلی جدید است. به همین دلیل برنامه ریزی‌هایی برای واکسیناسیون اساتید و دانشگاهیان و معلم‌ها انجام شده است.

او درباره نوع واکسن کرونای تزریقی برای کادر آموزشی افزود: بر این اساس، هفته گذشته جلسه‌ای با حضور معاونان وزارت علوم و معاونان وزارت بهداشت داشتیم و مباحث مربوط به واکسیناسیون دانشجویان و اساتید بررسی شد.

امکان برگزاری برخی از کلاس‌ها به شکل غیرحضوری در سال تحصیلی جدید

لاری ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با انجام واکسیناسیون دانشجویان و اساتید، بتوانیم زمینه برگزاری حضوری کلاس‌ها را فراهم کنیم اما در عین حال ممکن است برخی کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

اساتید در مرداد و دانشجویان تا پایان پاییز واکسینه می‌شوند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین زمان تزریق واکسن نیز تاکید کرد: طی جلسه اخیر، معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در مرداد جاری و واکسیناسیون کلیه دانشجویان تا پایان فصل پاییز انجام می‌شود.

او ادامه داد: قرار بر این است که در مجموع 200 هزار نفر از اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌های کشور در مرداد و 500 هزار نفر از دانشجویان در شهریور و یک میلیون نفر از دانشجویان در مهر و یک میلیون نفر در آبان و باقی مانده در آذر ماه واکسینه شوند.

لاری درباره نوع واکسن‌های تزریقاتی افزود: واکسن‌های تزریقی به دانشجویان ممکن است از انواع واکسن‌های وارداتی یا تولید داخل باشد و بستگی به این دارد که در آن زمان چه نوع واکسنی در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

تزریق واکسن کرونا اجباری نیست

او درباره افرادی که تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند، گفت: تزریق واکسن کرونا اجباری نیست.

واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سه انجام می‌شود/ هم اکنون واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در مورد واکسیناسیون خبرنگاران میدانی افزود: با توجه به اینکه خبرنگاران در فاز سوم واکسیناسیون و مشاغل پرخطر قرار دارند، وقتی که واکسیناسیون فاز سوم آغاز شود، واکسیناسیون آنها با برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود. در حال حاضر فاز دوم واکسیناسیون و واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها