رزمایش دریایی روسیه قدرت نمایی مسکو در مقابل آمریکا

در حالی که از اوایل ماه جاری میلادی، ناوگان نیروهای دریایی آمریکا رزمایش بزرگی را در اقیانوس آرام آغاز کرده است وزارت دفاع روسیه نیز از آغاز بزرگترین رزمایش عملیاتی خود در قسمت مرکزی این اقیانوس خبر داد.

رزمایش دریایی روسیه قدرت نمایی مسکو در مقابل آمریکا
کد خبر: 495509
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۰:۴۵:۴۹

اعتمادآنلاین| با توجه به دیدار پیش روی پوتین و بایدن که قرار است دو روز دیگر در سوئیس برگزار شود تحلیلگران برگزاری این رزمایش ها از سوی دو کشور را قدرت نمایی برای همدیگر می دانند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه از آغاز رزمایش عملیاتی در قسمت مرکزی اقیانوس آرام با مشارکت حداکثر 20 کشتی جنگی و زیردریایی خبر داد. این بزرگترین تمرین در اقیانوس آرام از زمان اتحاد جماهیر شوروی است.

فرماندهی نیروهای زیردریایی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در 4 ژوئن (14 خرداد) نیز از رزمایش دریایی خود با عنوان «خنجر چابک» ( Agile Dagger 2021) برای ارزیابی آمادگی رزمی و توسعه ت. انایی نیروهای ترکیبی خود در اقیانوس ارام خبر داده بود.

هیچکدام از دو کشور مدت زمان انجام و زمان پایان رزمایش خود را اعلام نکرده اند.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که گروههای تاکتیکی ناوگان نیروی دریایی این کشور در مساحتی حدود 4 هزار کیلومتر در اقیانوس آرام را انتقال داده و گروهی از نیروهای ناوگان را نیز در منطقه تعیین شده مستقر کردند تا وظایف آموزشی را انجام دهند. حداکثر 20 ناو جنگی، زیردریایی و شناورهای پشتیبانی، رزمناو های موشکی، کشتی های ضد زیردریایی بزرگ مجهز به سلاح های موشکی هدایت شونده و شناورهای لجستیکی در این رزمایش شرکت دارند.

به گفته این وزارتخانه، حدود 20 هواپیما نیز از جمله هواپیماهای ضد زیردریایی برد بلند، جنگندهای رهگیر با ارتفاع زیاد و سایر هواپیماهای نیروهای هوافضای روسیه در این تمرین شرکت دارند.

رزمایش خنجر چابک آمریکایی

فرماندهی نیروهای زیردریایی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا نیز از رزمایش دریایی خود با عنوان «خنجر چابک» برای ارزیابی آمادگی رزمی و توسعه پتانسیل نیروهای ترکیبی در خود در اقیانوس ارام خبر داد.

ارتش آمریکا اعلام کرد: به عنوان بخشی از این تمرین، زیردریایی های پرل هاربر (هاوایی)، برمرتون (واشنگتن) و سن دیگو (کالیفرنیا) فوراً برای نشان دادن آمادگی رزمی، چابکی و کشندگی خود به دریا اعزام می شوند.

دریادار جف جابلون، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده گفت: "نیروی زیردریایی اقیانوس آرام همیشه آماده است. "

وی گفت: این تمرین استقرار زیردریایی ها را در مناطق مختلف اقیانوس آرام آزمایش می کند. فرماندهی آمریکا خاطرنشان کرد: این تمرین باید نشان دهد که نیروهای زیردریایی آمریکا در اقیانوس آرام همچنان آماده انجام مأموریت های جنگی در سطح جهانی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها