کد خبر: 495566
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۲:۳۶:۰۸
| |

وزیر خارجه انگلیس:

اتحادیه اروپا ذره‌ای احترام برای ما قائل باشد

وزیر امور خارجه انگلیس با انتقاد از اظهارات مقامات اتحادیه اروپا درباره وضعیت ایرلند شمالی گفت، بروکسل برای لندن ذره‌ای احترام قائل باشد.

اتحادیه اروپا ذره‌ای احترام برای ما قائل باشد
کد خبر: 495566
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۲:۳۶:۰۸

اعتمادآنلاین| اختلافات بر سر مسائل ایرلند شمالی میان سران انگلیس و اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست گروه هفت بالا گرفت.

به گزارش فارس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت، اتحادیه اروپا برای بریتانیا ذره‌ای احترام قائل باشد.

روز شنبه، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به اختلافات بر سر پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اشاره و صادرات مواد غذایی از تولوز به پاریس را به‌عنوان نمونه بیان کرد.

به گزارش رسانه‌ها ماکرون در پاسخ گفت، تولوز و پاریس بخشی از یک کشور محسوب می‌شوند. پاسخی که خشم دولت‌مردان لندن را در پی داشت.

جانسون در نشست خبری پس از این دیدار گفت: «اتحادیه اروپا این را در سرش فرو کند. ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا است».

راب نیز در مصاحبه با اسکای نیوز، با انتقاد از مواضع بروکسل گفت: «آن‌ها مکرراً طوری درباره ایرلند شمالی صحبت می‌کنند که گویی کشوری جدا از بریتانیا است».

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «این نه‌تنها توهین آمیز است بلکه در واقعیت بر روی جوامع ایرلند شمالی تأثیر گذاشته و موجب بهت و نگرانی جدی است».

راب در ادامه گفت: «ما ذره‌ای احترام می‌خواهیم و همچنین صادقانه بگویم ذره‌ای درک نسبت به شرایط تمام جوامعی که در ایرلند شمالی زندگی می‌کنند».

خشم مقامات دولت انگلیس از مواضع اتحادیه اروپا در قبال ایرلند شمالی در حالی است که آن‌ها به دفعات از جدایی‌طلبان در گوشه و کنار جهان اعلام حمایت کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها