کد خبر: 495615
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۳:۵۹:۲۷
| |

رئیس سازمان جنگلها:

اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور تشدید می شود

ییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تشدید اقدامات حفاظتی این سازمان در جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد.

اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور تشدید می شود
کد خبر: 495615
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۳:۵۹:۲۷

اعتمادآنلاین| مسعود منصور در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، گفت: پوشش حفاظتی سازمان جنگل‌ها اکنون به 85 درصد ارتقا یافته و برای تقویت ضریب حفاظتی استفاده از بی‌سیم، راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش اطفای حریق، نصب چی پی اس خودروها، نصب دوربین در مناطق بحرانی و منتهی به جنگل و غیره در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این خصوص را نخستین رویکرد این سازمان در امر حفاظت از منابع طبیعی خواند و افزود: نوآوری، خلاقیت و اصلاح فرآیندها از شاخصه‌های لازم و ضروری است که یگان حفاظت می‌تواند در کنار تأمین و تجهیز امکانات با جرایم و تخلفات در منابع طبیعی مقابله کند.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بیان داشت: نظم و ساماندهی نیروهای حفاظتی در مأموریت‌ها، نظارت و بازدیدهای سرزده و مستمر به پاسگاه‌ها و کنترل محمولات جنگلی و مرکز پایش حریق می‌تواند در امر حفاظت بهینه بسیار مثمرثمر واقع شود.

وی حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی را از مأموریت اصلی این سازمان دانست و افزود: هر کشوری برای دارا بودن استقلال نیازمند اقتصاد درون زا و امنیت غذایی و زیستی مناسب است که پایه و اساس این استقلال به منابع طبیعی وابسته است.

منصور، دایره مدیریت سازمان جنگل‌ها را در 82 درصد از مساحت کشور نام برد و افزود: اثربخشی و کارکردهای منابع طبیعی در کل متوجه همه کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها