کد خبر: 495616
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عربستان در مخمصه اقتصادی بدی گرفتار شده است

یک روزنامه آمریکایی از مخمصه بزرگ اقتصادی عربستان سعودی پرده برداشت و نوشت، سیاست‌های محمد بن سلمان شرایط اقتصادی عربستان را به شدت بغرنج کرده است.

عربستان در مخمصه اقتصادی بدی گرفتار شده است
کد خبر: 495616
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه آمریکایی از مخمصه بزرگ اقتصادی عربستان سعودی پرده برداشت و نوشت، سیاست‌های محمد بن سلمان شرایط اقتصادی عربستان را به شدت بغرنج کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه وال‌استریت ژورنال طی گزارشی در این باره نوشت: شرکت آرامکو در سایه این سیاست‌ها امروز دچار بدهی هنگفتی شده است و در حال حاضر نیازمند سرمایه در گردش است، این در حالی است که طی دوره اخیر شاهد افزایش بهای نفت هم بوده‌ایم.

در بخش دیگری از این گزارش که در چند رسانه عربی بازتاب پیدا کرده آمده است: نه تنها آرامکو بلکه بسیاری از شرکت‌های معروف و بزرگ سعودی اکنون در دوره سررسید توزیع سود خود بین سهامداران، با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

به گفته کارشناسان، اقتصاد عربستان طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی دچار 3.3 درصد انقباض در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است.

ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که یکی از علل اصلی این انقباض کاهش تولید نفت است و به تبع آن تولید ناخالص ملی در سایه کاهش تولید نفت 12 درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها