واکنش دوباره چین به "جی 7": دروغگو هستید

سفارت چین در بریتانیا بار دیگر واکنش تندی به اتهامات گروه 7 علیه چین منتشر کرد و تصمیمات این گروه را سیاسی و بدون مبنای علمی خواند.

واکنش دوباره چین به "جی 7": دروغگو هستید
کد خبر: 495643
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۴:۵۸:۰۳

اعتمادآنلاین| پس از نشست سه روزه رهبران گروه 7 در انگلیس که با صدور بیانیه های انتقادی از رفتار چین نسبت به حقوق بشر نقاطی مانند سین کیانگ و هنگ کنگ همراه بود و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز از عملکرد پکن انتقاد کرد، سفارت چین در بریتانیا امروز (دوشنبه) واکنشی سخت به این موضوع داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی سفارت چین در بریتانیا در بیانیه ای گفت: گروه 7 از موضوعات مرتبط به سین کیانگ برای دستکاری سیاسی و مداخله در امور داخلی چین، که ما شدیدا مخالف آن هستیم، بهره برداری می‌کند.

در این بیانیه گروه 7 به دروغگویی، شایعه پراکنی و اتهامات بی اساس متهم شده است.

این سفارت در واکنش به درخواست گروه 7 برای انجام تحقیقات بیشتر درمورد منشا کرونا و نقش چین در شیوع این بیماری گفت: بیماری کنونی همچنان درحال گسترش در دنیاست و ردیابی آن باید توسط دانشمندان جهانی انجام شده و از سیاسی کردن این موضوع اجتناب شود.

روز گذشته نیز سخنگوی سفارت چین در لندن گفته بود: دوره اینکه تصمیمات مهم جهانی توسط یک گروه کوچکی از کشورها دیکته شود، گذشته است. ما همواره بر این باوریم که کشورها، بزرگ یا کوچک، قوی یا ضعیف، فقیر یا ثروتمند، همگی برابرند و امور جهان باید از طریق مشاوره با همه کشورها اداره و مدیریت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها