غلامعلی رجایی، مشاور سابق آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

رهبری جواب رد یا اثباتی به سخنان آقای هاشمی نداشتند / آقای مصلحی معیار سنجش مصلحت نظام شده است؟!

مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: رهبری جواب رد یا اثباتی به سخنان آقای هاشمی نداشتند و ایشان خودشان به تصمیم رسیدند و به رهبری هم گفتند برای اینکه حماسه ایجاد شود من شرکت می کنم.

رهبری جواب رد یا اثباتی به سخنان آقای هاشمی نداشتند / آقای مصلحی معیار سنجش مصلحت نظام شده است؟!
کد خبر: 495699
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۷:۴۴:۴۸

اعتمادآنلاین| غلامعلی رجایی، مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه آقای هاشمی آمادگی ورود به انتخابات سال 92 را نداشتند، گفت: اصل این حرف درست است که آقای مصلحی رفته و گفته ساعت به ساعت دارد رأی آقای هاشمی بالا می رود و مصلحت نیست که ایشان رئیس جمهور شود. اما آیا آقای مصلحی معیار سنجش مصلحت نظام شده است؟!

به گزارش جماران، غلامعلی رجایی در واکنش به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی آمادگی ورود به انتخابات سال 92 را نداشتند و من خودم شاهد بودم هفته ها و ماه ها مراجعات مکرری انجام شد تا ایشان را قانع کردند و به رهبری گفتند من می آیم و بعد هم ثبت نام کردند.


مشاور سابق آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: رهبری جواب رد یا اثباتی به سخنان آقای هاشمی نداشتند و ایشان خودشان به تصمیم رسیدند و به رهبری هم گفتند برای اینکه حماسه ایجاد شود من شرکت می کنم.

وی گفت: بعد از ثبت نام آقای هاشمی در انتخابات سال 92 این طور که من شنیده ام، ظاهرا آقای مصلحی و معاونینش درخواست ملاقات با اعضای شورای نگهبان را می دهند. شورای نگهبان می گویند معاونین نباید بیایند و خودش را به تنهایی می پذیرند و آنجا تحلیلی می کند که بعضا با مخالفت هم مواجه می شود و امروز هم آقای کدخدایی به نوعی حرف های ایشان را تکذیب کرد.

رجایی تصریح کرد: اصل این حرف درست است که ایشان رفته و گفته ساعت به ساعت دارد رأی آقای هاشمی بالا می رود و مصلحت نیست که ایشان رئیس جمهور شود. اما مگر آقای مصلحی معیار سنجش مصلحت نظام شده است؟! به هر حال ایشان وزیر اطلاعات شخصی به نام احمدی نژاد است و این خودش یک نکته است. بعد هم شورای نگهبان آقای هاشمی را رد صلاحیت می کند و الآن معلوم شده به خاطر این بوده که دیده اند ایشان رأی آوری دارد.

وی اظهار داشت: نکته دیگر این است که به جای اینکه نکته مثبت را در نظر بگیرند که بودن آقای هاشمی میزان رأی صندوق ها را اضافه و حماسه ایجاد می کند، ایشان را رد کردند.

مشاور سابق آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: قبل از اینکه رد صلاحیت ایشان اعلام شود هم علی لاریجانی و هم حسن روحانی پیغام شورای نگهبان را برای ایشان برده بودند. چون شورای نگهبان نمی خواست هزینه رد صلاحیت را بپردازد و به ایشان پیشنهاد کردند که خودش کنار برود و ایشان گفت اگر کنار بروم چه جوابی به مردم بدهم؟! من وظیفه ام را انجام داده ام و آنها هم کار خودشان را بکنند.

وی تأکید کرد: ظاهرا گفته شده بود که آمدن آقای هاشمی برای نظام هزینه دارد. باید خود آقایان بگویند چه هزینه ای داشت. بودن آقای هاشمی به نظام اعتبار می داد و رابطه بین حاکمیت و ملت را تقویت می کرد. چون آن موقع نظرسنجی ها گفته بودند 93 درصد کسانی که شرکت می کنند می خواهند به ایشان رأی بدهند. لذا ایشان شور حضور را بیشتر می کرد. ولی به هر حال تکلیف از دوش ایشان برداشته شد و ایشان با هماهنگی حاج سید حسن آقا و آقای خاتمی به سمت حمایت از حسن روحانی رفتند و توانستند حسن روحانی را از رده پنجم نظرسنجی ها به پاستور بفرستند. در حقیقت دولت تعیین کردند.

رجایی گفت: مسلما آقای هاشمی با آقای روحانی تفاوت معنادار و زیادی دارند و هیچ کس توقع نداشت که روحانی، هاشمی شود. البته روحانی سعی کرد بعضی از ویژگی های آقای هاشمی را محقق کند و بعضی جاها هم مخالفت هایی با دیدگاه آقای هاشمی داشت و نظرات خودش را اعمال کرد. قاعدتا آدمی که با آقای هاشمی بوده متأثر از ایشان بود و بعضی ها می گفتند ایشان نصف دوم هاشمی است که همان موقع من گفتم هاشمی نصف دوم ندارد.

وی با بیان اینکه این دولت «بد بیار» بود، تصریح کرد: البته این دولت مشکلاتی را داشت که هرکسی دیگری و حتی اگر آقای هاشمی بود این مشکلات، از قبیل مشکل کرونا، زلزله، سیل و تحریم های ترامپ برای او دردسر ایجاد می کرد و از این جهت اختیاری دست دولت نبود. ولی اقداماتی مثل قضیه بنزین بدتدبیری بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها