مستقیم با علی‌اصغر مجرد از ریمینی ایتالیا و لیگ ملت‌های والیبال

درد می‌کشم ولی تحمل می‌کنم تا به بقیه فشار نیاید

تیم ملی والیبال ایران در کوران رقابت‌های لیگ ملت‌ها قرار دارد. بازی‌های این تیم گرچه گاهی با باخت هم همراه بوده اما شور و هیجان زیادی به مردم منتقل کرده است. همه علاقه‌مندان ست به ست، امتیاز به امتیاز رقابت سروقامتان کشورمان را دنبال می‌کنند. دلیلش هم این است که ولادیمیر آلکنو سرمربی روس تیم ملی، جنگجویانی آماده نبرد کرده که مهم‌ترین ویژگی‌شان تلاش تا آخرین لحظه است.

درد می‌کشم ولی تحمل می‌کنم تا به بقیه فشار نیاید
کد خبر: 495756
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۸:۳۲:۴۸

اعتمادآنلاین| تیم ملی والیبال ایران در کوران رقابت‌های لیگ ملت‌ها قرار دارد. بازی‌های این تیم گرچه گاهی با باخت هم همراه بوده اما شور و هیجان زیادی به مردم منتقل کرده است. همه علاقه‌مندان ست به ست، امتیاز به امتیاز رقابت سروقامتان کشورمان را دنبال می‌کنند. دلیلش هم این است که ولادیمیر آلکنو سرمربی روس تیم ملی، جنگجویانی آماده نبرد کرده که مهم‌ترین ویژگی‌شان تلاش تا آخرین لحظه است.

به گزارش اعتماد، مردم در این روزها با برد بروبچه‌های تیم ملی جشن می‌گیرند، از تلاش‌شان لذت می‌برند و از باخت‌شان هم برآشفته و عصبی می‌شوند. تیم ایران در 9 بازی قبلی خود در لیگ ملت‌ها 5 برد و 4 شکست به دست آورده و امروز با بازی مقابل استرالیا وارد هفته چهارم می‌شود. برای اینکه ببینیم والیبالیست‌های ایرانی در قلب ایتالیا در چه حالی هستند با «علی‌اصغر مجرد» یکی از جوانانی که مورد اعتماد آلکنو قرار گرفته و در ترکیب تیم ملی بازی‌های قابل توجهی به نمایش گذاشته همکلام شدیم. ستاره‌ای که قدردان حمایت مردم است و چشم‌انتظار المپیک.


مردم این روزها خیلی در مورد والیبال حرف می‌زنند. عملکرد شما علاقه‌مندان را تحت‌تاثیر قرار داده.

مردم خیلی به ما لطف دارند و ما هم همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که با برد از زمین بیرون بیاییم و نتیجه خوبی بگیریم. مثل همیشه سپاسگزار مردم هستیم. دم‌شان گرم و مرسی که حمایت می‌کنند و به ما دلگرمی می‌دهند. ان‌شاالله بتوانیم در ادامه بازی‌ها هم موفق باشیم و صد در صد این موفقیت را در المپیک تکرار کنیم.

هرکس بازی‌های تیم ملی را می‌بیند احساس می‌کند آقای آلکنو خیلی جدی و سخت‌گیر است. آیا ایشان در تمرینات هم با همین شرایط کار می‌کند؟

آقای آلکنو فردی فوق‌العاده مهربان است که در همه فاکتورها به تمام بازیکنان کمک می‌کند. ایشان آن دل و جراتی که یک بازیکن باید داشته باشد چه در پوئن‌های اول چه در پوئن‌ 24 به او می‌دهد. من خودم واقعا لذت می‌برم از کار کردن با ایشان. خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. ایشان چه در تمرین چه در حین بازی نکات فنی و ‌ریزی به من گوشزد می‌کنند که خیلی در روند بازی من می‌تواند تاثیرگذار باشد و به تیم هم کمک کند.

مسابقات را با باخت مقابل ژاپن و روسیه شروع کردید اما بعد از آن 5 برد پیاپی به دست آوردید.

همان‌طورکه در جریان هستید ما تقریبا یک سال و نیم، دو سال از بازی‌های ملی دور بودیم. بحث تیم ملی با باشگاه خیلی فرق دارد. تا بازیکنان بیایند کنار هم جمع شوند زمان می‌برد. در تهران تایم کمی توانستیم تمرین کنیم و بعد از آن کم‌کم لژیونر‌ها اضافه شدند. ما فرصت چندانی نداشتیم. از آن مهم‌تر هر تیمی بازی تدارکاتی و دوستانه نداشته باشد نمی‌تواند بفهمد چه نقاط ضعف و قوتی دارد. دوری از مسابقات و نداشتن بازی تدارکاتی باعث شد که بازی‌های اول کمی سخت شود و هماهنگی آنچنانی نداشته باشیم. ولی خدا را شکر بعد از بازی با روسیه شرایط اوکی شد و روند پیروزی‌هامان خدا را شکر خوب شد.

سرمربی جدید تیم ملی خیلی از بازیکنان جوان استفاده می‌کند. به نظر، ایشان تلاش دارد یک تغییر نسل در والیبال ایران رقم بزند.

آقای آلکنو خیلی هوای جوان‌ها را دارد و در طرف مقابل جوانان هم خودشان را نشان دادند. خودم را نمی‌گویم اما در تیم ملی جوانانی هستند که به نظرم لایق این فرصت هستند و مطمئنم توی لیگ یا در برهه‌های قبلی تلاش کردند که در حال حاضر به این جایگاه رسیدند. آقای آلکنو هم خیلی از جوان‌ها حمایت می‌کند. همین که چند تا جوان جلوی تیم‌های بزرگ مثل روسیه، کانادا یا امریکا به بازی گرفته می‌شوند، باعث افزایش روحیه جنگندگی و اعتماد به نفس می‌شود.

امریکا را خیلی خوب بردید و مردم واقعا خوشحال شدند. از آن بازی بگویید.

هفته قبل در بازی با امریکا من نبودم و مصدومیت کوچکی داشتم که با مشورت پزشک چند روزی استراحت کردم. در بازی با این تیم شرایط خیلی خوب بود و همه بچه‌ها فوق‌العاده بودند. خیلی خوب بازی کردند و یک برد ارزشمند به دست آوردیم.

در ایتالیا به خاطر شرایط کرونایی در حباب ایمن قرار دارید. با این وضعیت چطور کنار می‌آیید؟

شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است. ما رفت‌وآمد خاصی نداریم و نمی‌توانیم از هتل بیرون برویم. ما فقط می‌توانیم از هتل به سالن تمرین و مسابقه برویم و همان مسیر را برگردیم. ما دقیقا در یک حباب وارد شدیم که از آن نمی‌توانیم خارج شویم. به دلیل اینکه تایم مسابقات طولانی است شرایط کمی سخت شده. تا قبل از کرونا مسابقات لیگ جهانی و ملت‌ها به این صورت برگزار می‌شد که هر سه بازی در یک کشور بود و رفت و آمد و میزبان و مهمان داشتیم. در آن مسابقات همین رفت‌وآمد باعث می‌شد بازیکنان روحیه‌شان عوض شود ولی الان تقریبا سه هفته است اینجا هستیم و فقط و فقط می‌رویم تمرین و برمی‌گردیم هتل. بالاخره شرایط کروناست و باید مراقب بود کسی خدای نکرده درگیر نشود. از این نظر شرایط از وقتی آمدیم ایتالیا سخت بوده ولی باید قبول کنیم شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است. فقط ما نیستیم که وضعیت‌مان به این صورت است.‌ ان‌شاالله این دو هفته آینده هم نتایج خوبی بگیریم و بعد وارد المپیک بشویم.

برخی از کارشناسان معتقدند نبود داور خط‌نگه‌دار در کنار زمین شرایط بازی را سخت کرده و اعتراضات زیاد شده.

با سیستم چشم عقاب که دارد کار می‌کند به نظرم اشتباهی انجام نمی‌شود. یعنی میلی‌متری اگر توپ داخل زمین یا خارج باشد تیم‌ها می‌توانند از ویدئو‌چک استفاده کنند. این خیلی بهتر است تازه. شرایط کرونا هم جوری است که اگر دقت کرده باشید ما خودمان باید برویم از داخل سبد توپ‌ها را‌ برداریم. این‌طور نیست که کسی به توپ مستقیم دست بزند. همان توپ جمع‌کنی هم که پشت زمین است با ماسک و دستکش است تا مستقیم توپ را لمس نکند. داور اول و دوم هم هستند، ویدئوچک هم هست. به نظرم فرق چندانی نکرده شرایط با زمانی که داور خط بود.

از شرایط خودتان بگویید. گویا مصدومیتی داشتید.

من دو هفته اول تقریبا سه تا بازی کردم. ما بین هر سه بازی سه روز استراحت می‌کنیم که آن هم به تمرین کردن می‌گذرد.

روز قبل از بازی هفته سوم مقابل امریکا مقداری ساق پام اذیت شد و درد داشتم. از تمرین خارج شدم و با دکترمان آقای افروزی صحبت کردم و ایشان دستور سی‌تی اسکن و ام‌آرآی نوشت تا ببینیم استخوان ترک برنداشته باشد. بعد از آزمایش مشخص شد پایم نه شکستگی دارد نه ترک. فقط بافت استخوان ساق پام کوفته شده بود. دلیل درد پام هم همان بود. این هم دردی است که یک دفعه از بین نمی‌رود و باید آرام آرام با استراحت کم بشود و از بین برود. ولی ما چون تایم استراحت نداریم مجبورم کنار بیایم و اگر لازم باشد مسکن استفاده کنم تا بتوانم بازی کنم. ولی در حال حاضر مشکلی ندارم. وقتی هم پزشک وضعیتم را پرسید گفتم اوکی هستم و مشکلی ندارم. درد دارم ولی تحمل می‌کنم. الان شرایط به گونه‌ای است که به نظرم زمان مصدومیت نیست. باید یک‌سری چیزها را بگذاریم کنار و بیشتر به فکر بازی باشیم.

نمی‌ترسید خدای نکرده مصدومیت تشدید شود؟


واقعا تایم نداریم برای استراحت کردن. بازی‌ها فشرده است و به بازیکنان دیگر هم فشار می‌آید. بازی با تمرین فرق دارد و در بازی به بازیکنان فشار زیادی می‌آید. من هم در حال حاضر 80 درصد بهبود پیدا کردم و اندازه 20 درصد درد ریز دارم که تحمل می‌کنم.

بعد از بازی مقابل آلمان برخی از هواداران در فضای مجازی از آقای عبادی‌پور انتقاد کردند اما بازیکنان با انتشار پست و استوری از ایشان حمایت کردند. نظرتان در مورد این انتقادات چیست؟

صد در صد همه ورزشکاران و همه آدم‌ها یک روزی اشتباه می‌کنند. آقای عبادی‌پور هم آن روز، روز خوبش نبود. این را باید بگویم که ایشان بهترین دریافت‌کننده والیبال ایران است. روزی که ما امریکا را بردیم همه آمدند گفتند دم بازیکنان گرم و آقای عبادی‌پور عالی بوده. ورزش حرفه‌ای همین است. یک روز برد است، یک روز باخت. بالاخره ایشان روز خوب‌شان نبود و مردم انتقاد کردند. ولی من از مردم خواهش می‌کنم حمایت کنند. ما بعد از این مسابقات راهی المپیک می‌شویم و باید محکم برویم جلو. هدف اصلی ما هم المپیک است. اگر مردم لطف کنند و حمایت کنند ممنون می‌شویم. البته مردم همیشه این لطف را در حق ما داشتند. بالاخره یک‌سری روزها نمی‌شود. من خودم را می‌گویم. من بازیکنی نیستم که بخواهم بروم در زمین و کاری کنم که ببازیم. همیشه وارد زمین می‌شوم و تلاشم را می‌کنم که تیم ببرد. ما برای باخت که وارد زمین نمی‌شویم. در بازی با آلمان هم بچه‌ها زحمت خودشان را کشیدند. من از بیرون نگاه می‌کردم ولی خداییش همه بازیکنان تلاش‌شان را کردند.

فکر می‌کنید در نهایت چه جایگاهی در لیگ ملت‌ها به دست آوریم؟


واقعا نمی‌توانم در مورد این مساله نظری بدهم چون تقریبا دو هفته و 6 بازی سخت باقی مانده. باید بازی به بازی برویم جلو و ببینیم چه می‌شود. توکل به خدا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها