کد خبر: 495762
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۸:۴۳:۰۳
| |

اسکوچیچ – کاتانچ؛ شطرنج 2 هموطن سابق

بازی امشب محل تقابل 2 مربی از فوتبال اروپای شرقی است. یکی دراگان اسکوچیچ که سرمربی تیم ملی ایران است و دیگری سرچکو کاتانچ که هدایت تیم ملی عراق را برعهده دارد. مربیانی که هر دو متولد یوگسلاوی سابق هستند و در واقع هموطن به شمار می‌روند ولی در حال حاضر اسکوچیچ ملیتی کروات دارد و کاتانچ هم اسلونیایی است ولی با این حال آنها از لحاظ جغرافیای فوتبالی، مربیانی شبیه به هم و از کلاس فوتبال یوگسلاوی به شمار می‌روند.

اسکوچیچ – کاتانچ؛ شطرنج 2 هموطن سابق
کد خبر: 495762
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۰۸:۴۳:۰۳

اعتمادآنلاین| بازی امشب محل تقابل 2 مربی از فوتبال اروپای شرقی است. یکی دراگان اسکوچیچ که سرمربی تیم ملی ایران است و دیگری سرچکو کاتانچ که هدایت تیم ملی عراق را برعهده دارد. مربیانی که هر دو متولد یوگسلاوی سابق هستند و در واقع هموطن به شمار می‌روند ولی در حال حاضر اسکوچیچ ملیتی کروات دارد و کاتانچ هم اسلونیایی است ولی با این حال آنها از لحاظ جغرافیای فوتبالی، مربیانی شبیه به هم و از کلاس فوتبال یوگسلاوی به شمار می‌روند.

شباهت دیگر اسکوچیچ و کاتانچ به پست زمان بازیگری آنها برمی گردد که هر 2 هافبک بوده‌اند. با این حال، تفاوت‌های آنها در زمان بازی و مربیگری بیشتر است. اسکوچیچ که 52 سال دارد، در دوران فوتبالی‌اش در کرواسی برای باشگاه فوتبال رییکا، در اسپانیا برای باشگاه‌های فوتبال لاس پالماس و کامپوستلا و در امارات متحده عربی برای اتحاد بازی کرد. او اولین بازیکنی بود که از لیگ فوتبال کرواسی به خارج از کشور رفت و به بازی حرفه‌ای مشغول شد ولی با این حال هرگز نتوانست برای تیم ملی کرواسی به میدان برود.

در مقابل، کاتانچ در باشگاه‌ها و لیگ‌های معتبرتری به میدان رفت. او 5 فصل در سری A ایتالیا برای سمپدوریا بازی کرد و 4 جام قهرمانی با این تیم به دست آورد. او پیش از آن هم در پارتیزان بلگراد و دینامو زاگرب به میدان رفت و حضور در بوندسلیگا را هم با بازی برای اشتوتگارت تجربه کرد. کاتانچ 31 بازی برای تیم ملی یوگسلاوی انجام داد و پس از آن هم در 5 بازی برای تیم ملی اسلوونی به میدان رفت.

اسکوچیچ دوران مربیگری‌اش را با رییکا کرواسی آغاز کرد و سپس در اینتربلوک لیوبلیانا اسلوونی، العربی کویت و النصر عربستان ادامه داد و در ادامه با حضور در ایران روی نیمکت ملوان، فولاد، خونه‌به‌خونه و صنعت نفت آبادان نشست تا اینکه 17 بهمن 1398 به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و تاکنون 6 برد از 6 بازی کسب کرده است. کاتانچ هم مربیگری را با گوریتسا اسلوونی آغاز کرد و سپس هدایت تیم ملی اسلوونی، المپیاکوس و در ادامه باز روی نیمکت تیم‌های ملی مقدونیه، امارات و اسلوونی نشست. او از 13 شهریور 97 تاکنون هدایت عراق را بر عهده دارد و در 37 بازی، 20 برد، 13 تساوی و 4 باخت داشته است. اسکوچیچ 3 قهرمانی در دوران مربیگری اش کسب کرده ولی کاتانچ قهرمانی در قامت مربی نداشته است، هر چند که تجربه ملی‌اش بیشتر است و باید دید در این شطرنج کدام یک از آنها پیروز می‌شوند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها