کد خبر: 495798
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۰:۰۷:۳۷
| |

معاون وزیر کشور:

بیش از چهار میلیون و 700 هزار تن کالای اساسی در انبارهای کشور وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: هم‌اینک بیش از چهار میلیون و 700 هزار تن کالای اساسی در انبارهای کشور وجود دارد که نیاز است هر چه سریعتر ترخیص شوند.

بیش از چهار میلیون و 700 هزار تن کالای اساسی در انبارهای کشور وجود دارد
کد خبر: 495798
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۰:۰۷:۳۷

اعتمادآنلاین| بابک دین‌پرست شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد توسعه سواحل مکُران با موضوع واردات کالا از طریق بندر چابهار و بررسی موضوعات رسوب کالا در بندر شهیدبهشتی اظهارافزود: تجهیزات و زیرساخت‌های خوبی در بندرچابهار برای جذب کالا و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ وجود دارد که می‌تواند موجب توسعه شود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بندر چابهار با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه و اتصال به آب‌های آزاد و اقیانوس هند یکی از بهترین بنادر ایران برای ورود انواع کالاهای اساسی است.

وی با اشاره به اینکه دولت در بحث ورود کالای اساسی و توزیع آن در شرایط بد اقتصادی و کرونا کمتر مشکل داشته و در این زمینه برنامه‌های لازم انجام شده است، خاطرنشان کرد: از تمامی مسوولان و دست اندرکاران درخواست دارم موانع و مشکلات ترخیص کالا را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در سال‌های اخیر انحصار ورود کالای اساسی از یک بندر خاص شکسته شده است و امیدواریم سهم ویژه‌ای برای ورود کالای اساسی در بندرچابهار در نظر گرفته شود تا شاهد رونق بهتر این بندر اقیانوسی باشیم.

دین پرست گفت: همه پرونده‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف ورود کالا هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و تصمیمات لازم گرفته شود و چنانچه مشکلاتی پیش رو بود مدیران با نامه‌نگاری و تماس‌های تلفنی اطلاع دهند تا شخصا پیگیر امورات باشم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سفر به منطقه سیستان و بلوچستان، آزادسازی حریم نوار ساحلی مکُران است که توسط ادارات دولتی و یا سایر نهادها تصرف شده است.

به گفته وی، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندرچابهار به هشت و نیم میلیون تن رسیده و با این ظرفیت می‌توان کشتی‌های بزرگ را جذب و مشکلات پیش روی کمبود کالای اساسی در هر نقطه از کشور را مرتفع کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به بازدیدها خود در کُنارک و دشتیاری اشاره و خاطرنشان کرد: کشت موز در گوردیم کنارک آغاز شده و ایجاد زیرساخت‌ها در مرز ریمدان نیز می‌تواند به افزایش تبادلات تجاری منجر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها