علیرضا اعرافی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری:

انتخابات 1400| موضوع ریاست بر قوه قضاییه را تکذیب می‌کنم / برخی از نهضت‌ها به دنبال کمرنگ کردن جمهوریت نظام هستند

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: موضوع ریاست بنده بر قوه قضاییه را تکذیب می‌کنم. من در هرجایی که رفتم اعلام کرده‌ام که هیچ اتفاقی قرار نیست در این باره برای من رخ دهد.

انتخابات 1400| موضوع ریاست بر قوه قضاییه را تکذیب می‌کنم / برخی از نهضت‌ها به دنبال کمرنگ کردن جمهوریت نظام هستند
کد خبر: 495830
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اعرافی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری امروز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی همان طور که در قانون اساسی آمده الگویی نو از حکمرانی را بیان کرده است و این موضوع برای تثبیت نیاز به گذر زمان دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین دوگانه‌های حکمرانی در جهان اسلام، دوگانه یا پارادکس مردم و ارزش‌ها بوده یا به تعبیر امروز مردم سالاری و ارز‌‌ش‌های الهی بوده است.

اعرافی در ادامه افزود: در دنیا برخی از نهضت‌ها حرکتی را دنبال می‌کنند که جمهوریت را کمرنگ کنند. همچنین بعضی دیگر هم به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی هستند.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان درباره هدف اصلی شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پاسخ داد: مجلس خبرگان رهبری در کشور دو نوع وظیفه دارد. یکی وظیفه قانونی مانند عزل و نصب رهبری و دیگری موضوع نظارت است که برای هر کدام دستورالعمل‌هایی نوشته شده است که باید براساس آن‌ها عمل شود.

وی در ادامه گفت: برای انجام وظایف مربوط به مجلس خبرگان رهبری در روز مبادا و تصمیم گیری‌های اساسی و اعمال نظارت‌های کلان، ما نیازمند یک مجلس خبرگان هوشیار و خوب هستیم. این نوع مجلس خبرگان رهبری می‌تواند صدای مردم باشد.

اعرافی با اشاره یه ویژگی‌های مجلس خبرگان اظهار کرد: مجلس خبرگان تراز خبرگانی مجلسی است که هم در فقیه بودن دینی نمره قابل قبولی داشته باشد و هم در نگاه دینی فراگیر بیندیشد و در مباحث اجتماعی، سیاسی و معادلات جهانی درک خوبی داشته باشد. برای انجام این وظایف ما نیازمند این هستیم که افرادی جدید که این نگاه را دارند وارد مجلس خبرگان رهبری شوند.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان ادامه داد: من برای طرح نگرش‌های جدید در صحنه حضور پیدا کردم که این نگرش‌های جامع نیازمند ورود افرادی تازه و دارای سطح علمی و دانشی امروزی است.

اعرافی با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه وی رئیس قوه قضائیه خواهد شد در ادامه گفت: موضوع ریاست بنده بر قوه قضائیه را تکذیب می‌کنم. من در هرجایی که رفتم اعلام کرده ام که هیچ اتفاقی قرار نیست در این باره برای من رخ دهد.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: وظیفه همه ما این است که تا آنجایی که میسر است تبلیغ کنیم تا در انتخابات افزایش مشارکت داشته باشیم. ما برای هر ارتقا، تحول و تکامل راهی جز صندوق رای نداریم. اگر کسی هم هر نقدی دارد باید به صندوق رای مراجعه کند.

اعرافی گفت: جریاناتی که به عزت ایران و انقلاب علاقه دارند باید در انتخابات حضور پیدا کنند.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در پاسخ به سوالی در خصوص جوان‌گرایی بیان داشت: در دفاع مقدس و عرصه‌های علمی و... که جوانان حضور پیدا کردند، پیروزی‌های بزرگی به دست آوردیم. بنده بنا بر مسئولیتی که داشتم حدود دو دهه در ارتباط با کشورهای جهانی و جبهه مقاومت فعالیت داشتم که در این حوزه شاهد نقش‌آفرینی جوانان و استقبال جوانان خارجی از انقلاب اسلامی بودیم.

عضو فقهای شورای نگهبان درباره اظهارات اخیر حیدر مصلحی درباره عدم احراز اصلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 92 و این سوال که آیا بررسی مجدد صلاحیت وی ممکن است، گفت: مباحث اخیر مربوط به شورای نگهبان در حال بررسی است و سخنگو اعلام خواهد کرد. در آن جایی که ردصلاحیت باشد به کاندیدا‌ها اعلام می‌شود. در ریاست‌جمهوری نیز دلایل عدم احراز صلاحیت به خودشان اعلام می‌شود؛ اما برای اعلام عمومی جای کار بیشتری دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها