کد خبر: 495852
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۱:۴۸:۵۶
| |

بایدن برای دیدار با پوتین از مقام‌های دوران ترامپ و اوباما کمک گرفت

آکسیوس گزارش داد، جو بایدن هنگام آماده سازی برای نشست با پوتین از تیم متخصصان خارج از روسیه که شامل برخی از مقامات سابق ترامپ می‌شود، کمک گرفته است.

بایدن برای دیدار با پوتین از مقام‌های دوران ترامپ و اوباما کمک گرفت
کد خبر: 495852
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۱:۴۸:۵۶

اعتمادآنلاین| پایگاه خبری آکسیوس گزارش کرد، این تیم از کارشناسان ریاست جمهوری آمریکا شامل ده‌ها تن از جمله مایکل مک‌فال و جان تفت، سفرای سابق آمریکا در روسیه در دوران اوباما نیز می‌شوند. در کنار این افراد همچنین رز گوته‌مولر، نماینده سابق ناتو در دوران اوباما و اریک گرین، مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور روسیه دیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در ارزیابی آمادگی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار رو در رو با ولادیمیر پوتین، همتای روسش گفت، بایدن مدت‌هاست که خود را آماده می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است که این گروه نظرات گوناگونی در مورد نحوه برخورد با پوتین در طول جلسه در ژنو داشتند اما اختلافات صریحی در این باره وجود نداشت. در حالی که برخی، بایدن را به استفاده از فرصت‌های بیشتر برای تعامل با روسیه ترغیب می‌کردند، برخی دیگر "انتقال پیام سخت" را خواستار شدند.

در میان کسانی که به استراتژی بایدن برای دیدار با پوتین کمک کرد می‌توان به فیونا هیل، یکی از مقام‌های سابق شورای امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که پیشتر گفته بود برای برهم زدن نشست خبری 2018 ترامپ با پوتین یک مورد اورژانسی ساختگی ترتیب داده بود.

در آن زمان، پوتین در هلسینکی اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را کم اهمیت شمرده بود.

به گفته آکسیوس، متخصصان به بایدن تاکید کردند تا از نشست خبری مشترک با پوتین اجتناب کند یا شرایطی را برایش فراهم نیاورد تا تلاش کند گفتگوهایی خصوصی برگزار کند.

روز دوشنبه و چند روز پیش از دیدار با پوتین، بایدن رئیس جمهوری روسیه را یک دشمن ارزشمند توصیف کرد و او را زرنگ و سرسخت دانست.

دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو به تاریخ 16 ژوئن نخستین دیدار بین آنهاست و انتظار می‌رود که آنها درباره روابط پر تنش دو جانبه بین مسکو و واشنگتن گفتگو کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها