مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی:

اگر کره شمالی بخواهد برایش واکسن تهیه می‌کنیم

رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد کشورش در صورتی که پیونگ یانگ قبول کند فعالانه از همکاری برای ارائه محموله‌های واکسن کووید-19 به کره شمالی حمایت می‌کند.

اگر کره شمالی بخواهد برایش واکسن تهیه می‌کنیم
کد خبر: 495865
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۲:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی به تلاشهای کشورش برای ظهور به عنوان یک "کانون جهانی تولید واکسن" اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، او در یک کنفرانس خبری مشترک با آلکساندر فان در بلن، همتای اتریشی خود بعد از مذاکراتشان در شهر وین گفت: اگر اینگونه باشد، کره شمالی البته شریکی برای همکاری خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت تضمین دسترسی برابر به واکسن برای همه کشورها به منظور غلبه بر بحران کووید-19 گفت: اگر این کشور با آن موافقت کند، ما فعالانه از همکاری در زمینه محوله‌های واکسن برای کره شمالی حمایت خواهیم کرد.

مون جائه این گفت، آمریکا فعالانه از همکاری انسانی با کره شمالی حمایت می‌کند.

همچنین رهبر اتریش نیز به انعکاس دیدگاه مون جائه این پرداخته و گفت، همه کشورها باید با همکاری یکدیگر برای پایان دادن به همه گیری تلاش کنند.

وی افزود، این مهم است که همه کشورها واکسنها را دریافت کنند و کره شمالی نیز استثنا نیست.

او خاطرنشان کرد: ما اطلاعی از اینکه کره شمالی موضعی در قبال این مساله اتخاذ کرده یا خیر نداریم و داده‌های مربوطه (در قبال وضعیت کروناویروس در آن) وجود دارند. در صورت مطرح شدن هر گونه سیگنالی از سوی کره شمالی (به جهت درخواست کمک) ما البته کمک خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها