کد خبر: 495872
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۱:۵۲
| |

مسکو: به صورت روزانه پیگیر تحولات قره‌باغ هستیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان پیگیری روزانه مسکو درباره تحولات منطقه قره‌باغ کوهستانی، از نقش نیروهای صلح‌بان روس مستقر در منطقه قدردانی کرد.

مسکو: به صورت روزانه پیگیر تحولات قره‌باغ هستیم
کد خبر: 495872
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۱:۵۲

اعتمادآنلاین| ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با یک روزنامه این کشور اعلام کرد که مسکو به صورت مستمر پیگیر وضعیت در منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه ارمنستانی «نیوز اِی‌اِم»، زاخاروا در این مصاحبه تاکید کرد که تلاش‌های روسیه برای حل اختلافات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی به صورت روزانه در جریان است.

وی گفت: «مشورت‌ها و مذاکرات با وزرای خارجه در جریان است. وزارت خارجه روسیه از طریق این وزارتخانه و سفارت‌هایش عملا به معنای واقعی کلمه روزانه (در رابطه با وضعیت منطقه قره باغ کوهستانی) ارتباط دارد و به صورت مرتب درباره تماس‌های تلفنی با وزرای خارجه (دیگر کشورها) بیانیه صادر می‌کند».

زاخاروا در ادامه مصاحبه به روزنامه ایزوستیا تصریح کرد: «روسیه در مرحله پر تنش (درگیری بین باکو و ایروان بر سر قره باغ کوهستانی) و در مرحله پس از درگیری حاد تلاش‌های زیادی برای حل وضعیت موجود انجام داده است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به حضور نیروهای حافظ صلح این کشور در منطقه قره باغ کوهستانی اشاره و از نقش آفرینی نظامیان این کشور قدردانی کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: «البته موضوع نقش آفرینی نیروهای حافظ صلح روسیه را هم باید مطرح کرد که تلاش می‌کنند و به صورت روزانه از مهارتشان برای بهبود بخشیدن به اوضاع استفاده می‌کنند. غیرممکن است که نقش نیروهای حافظ صلح روسیه را دست کم گرفت».

اظهارات این مقام مسکو درباره وضعیت کنونی در منطقه قره باغ کوهستانی در حالی مطرح شده که برخی تنش‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی هفته‌های اخیر خبرساز شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها