کد خبر: 495888
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۲:۴۷:۰۲
| |

استعفای مرد شماره دو ارتش کانادا به خاطر بازی گلف با یک متهم

مرد شماره دو ارتش کانادا پس از انجام بازی گلف با رئیس سابق ستاد دفاع کشورش که به خاطر سوء رفتارهای جنسی تحت تحقیقات قرار دارد، استعفا داد.

استعفای مرد شماره دو ارتش کانادا به خاطر بازی گلف با یک متهم
کد خبر: 495888
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۲:۴۷:۰۲

اعتمادآنلاین| ژنرال "مایک رولو"، مرد شماره دو ارتش کانادا گفت: من از ژنرال "جاناتان ونس"، رئیس سابق ستاد دفاع کانادا دعوت کردم تا گلف بازی کنیم تا از سلامتی او اطمینان حاصل کنم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، ژنرال رولو در سمت قبلی‌اش نسبت به بازرسان نظامی که پرونده تشکیل شده علیه ژنرال ونس را بررسی می‌کردند، قدرت و نفوذ داشت.

ژنرال رولو تاکید کرد که آنها در موقع گلف بازی کردن درباره جزئیات این تحقیقات صحبتی نکردند.

اما وی اذعان کرد که تصمیمش برای دعوت از ژنرال ونس برای بازی گلف، به رویدادهای اخیر و کاهش اعتماد نسبت به ارتش دامن زده است.

ژنرال ونس که در ژانویه بازنشسته شد، تمامی اتهامات وارد شده علیه وی درخصوص سوء رفتارهای جنسی را رد کرده است.

اخبار مربوط به این بازی گلف هفته گذشته در شبکه‌های خبری محلی چون روزنامه "گلوب اند میل" و شبکه "گلوبال نیوز" منتشر شد.

ژنرال رولو در نامه‌ای اذعان کرد که دوم ژوئن (12 خردادماه) در اوتاوا با ژنرال ونس و آدمیرال "کریگ باینس"، فرمانده نیروی دریایی سلطنتی کانادا گلف بازی کرده است.

اما ژنرال رولو تاکید کرد که تنها وی باید به خاطر این موضوع محاکمه شود.

آدمیرال باینس نیز در بیانیه‌ای مجزا به خاطر شرکت در این بازی عذرخواهی کرد.

استعفای ژنرال رولو کمی پس از آن صورت گرفت که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تاکید کرد که ژنرال رولو و آدمیرال باینس هر یک باید به خاطر کارهای خودشان پاسخگو باشند.

ژنرال ونس با اتهام سوء رفتار جنسی علیه سرگرد کلی برنان و یک زن ناشناس دیگر رو به روست. پلیس نظامی در حال بررسی است که ببیند آیا روابط ژنرال ونس با سرگرد برنان، یکی از زیردستانش، قوانین ارتش را نقض کرده است یا خیر.

ژنرال ونس در پرونده دیگری با تحقیقات در رابطه با ارسال ایمیل‌هایی که محتوای جنسی داشته‌اند به یکی از زیردستان خانم رو به روست.

ارتش کانادا در سال‌های اخیر با جنجال‌هایی درخصوص اتهامات تعرضات جنسی دست و پنجه نرم کرده است. تعدادی از رهبران ارتش کانادا به خاطر اتهامات رفتار نادرست با همکارنشان تحت تحقیق قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها