کد خبر: 495931
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۴:۰۹:۱۰
| |

رویترز:

سازمان ملل منتظر بی خانمان های بیشتری در افغانستان است

یک رسانه غربی در گزارشی هدفمند عنوان داشت که با توجه به امکان افزایش سطح خشونت ها در افغانستان بعد از خروج نظامیان غربی، سازمان ملل متحد منتظر بی خانمان های بیشتری در این کشور است.

سازمان ملل منتظر بی خانمان های بیشتری در افغانستان است
کد خبر: 495931
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۴:۰۹:۱۰

اعتمادآنلاین| درحالی که کشوهای غربی و در راس آنها آمریکا به دنبال بهانه ای برای ادامه حضور در افغانستان هستند رویترز در گزارشی هدفمند و در راستای تحقق همین موضوع از احتمال افزایش سطح خشونت ها در افغانستان بعد از خروج نظامیان غربی از این کشور خبر داده و عنوان داشت که سازمان ملل با توجه به این امر انتظار بی خانمان های بیشتری را می کشد.

به گزارش مهر، در همین رابطه فیلیپو گراندی، رئیس بخش پناهندگان سازمان ملل، در گفتگویی به رویترز گفت: سازمان ملل در حال آماده شدن برای احتمال آوارگی بیشتر غیرنظامیان در افغانستان پس از خروج نیروهای بین المللی از این کشور در ماه سپتامبر است.

به نوشته رویترز، با شروع عقب نشینی نیروهای خارجی و کند شدن تلاش ها برای ایجاد صلح بین دولت افغانستان و طالبان، خشونت ها در افغانستان در حال افزایش است.

در همین رابطه گراندی به حمله هفته گذشته به یک سازمان بین المللی مین روبی در شمال افغانستان که منجر به کشته شدن 10 نفر شد اشاره کرد و گفت: این یک شاخص غم انگیز از نوع خشونت است که ممکن است در افغانستان دوباره در حال بروز باشد و با عقب نشینی نیروهای بین المللی احتمالاً بدتر خواهد شد.

بنابراین ما در حال برنامه ریزی در داخل افغانستان و در کشورهای همسایه برای آوارگی بیشتر، در صورت عبور مردم از مرزها هستیم.

طبق گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در حال حاضر حدود 2.5 میلیون پناهنده ثبت شده از افغانستان در سطح جهان وجود دارد، در حالی که 4.8 میلیون نفر دیگر در داخل این کشور آواره شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها