کد خبر: 495978
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۵:۲۸:۲۹
| |

خلاقیت‌های «زیرخاکی» به روایتِ محسن علی‌اکبری

تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون اعتقاد دارد که با تمام ظرافت‌هایی که نویسنده و کارگردان سریال «زیرخاکی» به آن توجه کرده اما دیالوگ‌های امروزی شخصیت‌های اصلی داستان، کمی غیرقابل باور است.

خلاقیت‌های «زیرخاکی» به روایتِ محسن علی‌اکبری
کد خبر: 495978
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۵:۲۸:۲۹

اعتمادآنلاین| فصل دوم «زیرخاکی» این شب‌ها روی آنتن می‌رود و جالب است که پخشِ امشب خود را به بعد از دیدار تیم ملی ایران با عراق موکول کرده است.

به گزارش تسنیم، کاری که این روزها از حیثِ استقبال و کیفیت جزو کارهای بی‌رقیب تلویزیون به شمار می‌رود. کاری که با پختگی و براساس موقعیت‌ها و خلاقیت‌ها، مردم را به خنده دعوت می‌کند و جلیل سامان سعی نکرده به هر قیمتی مخاطب بخندد! این نکته‌ای است که می‌تواند درسی برای خیلی از طنزسازان در سینما و تلویزیون باشد.

جلیل سامان کارگردان سریال «زیرخاکی» همچنان که در کارهای جدّی قبلی‌اش، دهه شصت، سازمان منافقین و جریان نفوذ را دستمایه کارهایش می‌کرد این بار با طنز اهداف خودش را پیش می‌برد؛ از کنایه‌هایی که به خانه‌های مصادره‌ای، بهره‌برداری شخصی از بیت‌المال و خیلی از طعنه‌هایی که می‌تواند برای مسئولین فرهنگساز باشد. البته در کنار همه این‌ها سوژه اصلی یعنی جریان نفوذ را فراموش نکرده و با کنایه، طعنه و طنز این مقوله را پیش می‌برد.

شاید یکی از نکات قابل توجه دیگر این نکته باشد که نویسنده و کارگردان «زیرخاکی» به هیچ‌وجه سعی ندارند با روایت‌های طویل‌شان مخاطب را خسته کنند؛ حرف‌هایشان را در چارچوب، طنزهایشان را بدون تمسخر و بازی‌ها هم به اندازه و اغراق‌نشده پیش می‌رود.

همان‌طور که محسن علی‌اکبری در گفت‌وگو با ما به این نکات اشاره کرده و البته بیش از همه خلاقیت در نگارش و پرداخت را قابل تحسین می‌داند.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده با سابقه سینما و تلویزیون درباره فصل دوم سریال «زیرخاکی» تأکید کرد: سریال «زیرخاکی» مورد علاقه من و خانواده‌ام است این سریال را پیگیری می‌کنیم. طنز سالم و درستی که در آن جریان دارد لحظات خوشی را برای خانواده‌ها فراهم می‌آورد.

این مجموعه سعی دارد با زبان طنز موقعیت اجتماعی دهه 1360 را به تصویر بکشد که شیوه بسیار جالب و مخاطب‌پسندی است.

وی افزود: این خلاقیتی که در نگارش و کارگردانی این مجموعه دیده می‌شود قابل ملاحظه و تحسین است زیرا وقایع انقلاب، فعالیت‌ گروه‌های سیاسی و در ادامه جنگ در دهه 1360 و شرایط جامعه را در آن روزگاران به تصویر کشیده است و با طنز جاری در مجموعه، فضای شادی را ایجاد و مخاطب را ترغیب به دیدن می‌کند؛ در این سریال طنز خوبی جاری است.

تهیه‌کننده سریال «نردبام آسمان» در ادامه گفت: سریال «زیرخاکی» براساس طنز موقعیت پیش می‌رود و مخاطب به خوبی با شخصیت‌های داستان آشناست و به پختگی لازم رسیده است اما با تمام ظرافت‌هایی که در کار برای ارائه موقعیت دهه 1360 پیش‌بینی شده که بسیار قابل تأمل است قراردادن دیالوگ‌های طنز سیاسی و اجتماعی که امروزه در جامعه رواج دارد در میان دیالوگ شخصیت‌های اصلی داستان، کمی گل‌درشت و غیرقابل باور است.

وی در خاتمه تأکید کرد: فصل دوم «زیرخاکی» همانند فصل اول، خط داستانی خوبی دارد و اتفاقات در این سریال به خوبی و درست چیده و اجرا شده است و به سازندگان این مجموعه خسته نباشید می‌گویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها