داریوش ارجمند:

تجربه‌های متفاوت در بازیگری را دوست دارم

داریوش ارجمند می‌گوید، دوست دارد که در نقش‌هایی متفاوت ظاهر شود؛ برای همین هم درست پس از بازی در سریال «امام علی (ع)» و در نقش مالک اشتر، در فیلم «آدم برفی» و در قالب نقش یک کاراکتر لُمپَن بازی کرده است.

تجربه‌های متفاوت در بازیگری را دوست دارم
کد خبر: 496030
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۷:۴۲:۳۷

اعتمادآنلاین| داریوش ارجمند درباره علاقه به تنوع در نقش آفرینی‌هایش توضیح می دهد: همیشه تجربه های تازه و متفاوت را دوست داشته‌ ام. بازیگر نباید خودش را در قالب یک نقش تکرار کند و گاهی پیش آمده که پس از نقشی، برای کار بعدی رفته ام و در یک نقش کاملاً متفاوت و متضاد بازی کرده ‌ام.

به گزارش ایسنا، او در ادامه صحبت هایش با اشاره به نقش هایی که در این سالها ایفا کرده است، به ذکر مثالی می پردازد و می گوید: درست پس از سریال «امام علی(ع)» رفتم و در فیلم «آدم برفی» و در قالب نقش یک کاراکتر لمپن بازی کردم.

میان مالک اشتر و اسی، از زمین تا آسمان فاصله است؛ اما دوست داشتم نقش های متفاوت را بازی کنم و خودم را در قالب یک کاراکتر و نقش محدود نکنم. اتفاقاً پیشنهاد نقش های تکراری را هم زیاد داشته ام؛ اما خیلی از آنها را رد کرده ام و منتظر مانده ام تا یک پیشنهاد متفاوت و خاص از راه برسد.

ارجمند در همین زمینه به ایفای نقش متفاوتش در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» که این روزها از شبکه آی فیلم در حال بازپخش است، اشاره کرده و عنوان می کند: اگر نگاهی به کارنامه بازیگری من داشته باشید، متوجه تنوع نقش هایم خواهید شد.

مهم ترین عاملی که برای بازی در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» ترغیبم کرد، همین تازه بودن نقش بود. چنین نقشی را در فیلم ها و سریال های دیگر تجربه نکرده بودم.

مصطفی کاشفی یک مامور اطلاعاتی بلندپایه بود که حفاظت از دانشمندان هسته ای کشور را بر عهده داشت. جای چنین نقشی در کارنامه هنری ام خالی بود و از بازی در سریال واقعا لذت بردم.

او ادامه می دهد: نقشم در «تعبیر وارونه یک رویا» شبیه کارهای قبلی ام نبود که بتوان مابه‌ازای بیرونی برای آن پیدا کرد.

مأموران امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) مثل اقشار دیگر جامعه نیستند که بتوان در اطراف خود مشاهده و از آنها الگوبرداری کرد. شما وقتی قرار است نقش یک پزشک یا معمار را بازی کنید، شبیه آن را در جامعه زیاد می بینید؛ اما کاراکترهای سریال «تعبیر وارونه یک رویا» به دلیل حساس بودنِ کارشان، معمولاً شناخته شده نیستند. این خصوصیات باعث شد که نقشم در سریال را دوست داشته باشم.

ارجمند درباره همکاری با فریدون جیرانی ـ کارگردان سریال «تعبیر وارونه یک رویا» ـ هم خاطرنشان می کند: آشنایی من و آقای جیرانی به سال ‌ها قبل در مشهد بازمی ‌گردد.

سال هاست که ما با هم دوست هستیم؛ اما قسمت نشده بود که با هم کار کنیم. خوشبختانه «تعبیر وارونه یک رویا» این فرصت را فراهم آورد و تجربه همکاری خیلی خوبی هم بود.

این هنرمند با بیان اینکه بازخوردهای خوبی از مردم کوچه و خیابان برای ایفای نقش در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» می گرفته، در این زمینه یادآور می شود: مردم سریال را دوست داشتند و به خصوص موضوع خاص آن برایشان جذاب بود، حتی به نقش متفاوت من در سریال هم اشاره می کردند. این نشان می دهد که مخاطب امروز تلویزیون چقدر باهوش است و سنجیده فکر می ‌کند و نظر می ‌دهد.

داریوش ارجمند ادامه می دهد: سوژه سریال «تعبیر وارونه یک رویا» خاص و متمایز بود. مخاطب پیش از آن، کمتر سریالی را با این قصه و مضمون دیده بود. تا پیش از این سریال، کمتر به این شکل متمرکز و واضح به فعالیت سربازان گمنام امام زمان(عج) پرداخته شده بود، آن هم در قالب یک قصه جذاب و چندلایه.

برای ساخت سریال واقعاً وقت و انرژی زیادی صرف شد و همه عوامل زحمت خودشان را کشیدند؛ البته نباید از نقش آقای جیرانی به عنوان نویسنده و کارگردان سریال هم به راحتی گذشت. او یک نگاه متفاوت، جذاب و بدون شعارزدگی به مناسبات اطلاعاتی و امنیتی داشت.

این بازیگر که نقش یک مامور اطلاعاتی را در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» ایفا کرده است، درباره ضرورت ساخت سریال‌های امنیتی در جامعه امروز، می گوید: سال هاست که ماموران امنیتی تلاش های شبانه روزی برای حفظ امنیت و آرامش در کشور دارند.

تلاش هایی که بسیاری از آنها برای مردم ناشناخته است. از سوی دیگر، دشمنانی داریم که با همه توان به خرابکاری مشغول هستند و از هیچ خباثتی دریغ ندارند، نمونه اش ترور دانشمندان هسته‌ ای کشور با وجود همه حفاظت ها و تلاش هاست.

به نظرم لازم است مردم با تلاش‌ ها و فداکاری‌ های ماموران اطلاعاتی چه در داخل و چه در خارج از کشور آشنا شوند. امنیت و آرامشی که امروز در کشور شاهدش هستیم، مرهون این تلاش ‌ها و از جان گذشتگی‌هاست.

داریوش ارجمند در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش توضیح داد: آخرین کارم سریال «یاور» است که به تازگی پخش شد.

فعلا منتظر پیشنهاد خوب هستم. بسیاری از نقش هایی که برای بازی پیشنهاد می شوند، جذابیت های لازم را ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها