واکنش چین به اتهام آمریکا: نام سه کارمند مبتلا به کرونا را اعلام کنید

شی جنگ لی از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان در واکنش به شایعه نشت کرونا از این پژوهشگاه، از آمریکا که ادعا می کند سه کارمند این مرکز نوامبر 2019 به کرونا مبتلا شده اند خواست نام این سه کارمند را اعلام کند.

واکنش چین به اتهام آمریکا: نام سه کارمند مبتلا به کرونا را اعلام کنید
کد خبر: 496104
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۹:۳۶:۲۳

اعتمادآنلاین| شی روز چهارشنبه در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز شایعه نشت ویروس کرونا از پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان را کاملا بی پایه و اساس خواند و تاکید کرد: ما هیچ اشتباهی نکردیم، بنابراین ترسی هم نداریم.

به گزارش ایرنا، گروه هفت در نشست سران که هفته جاری در انگلیس برگزار شد، خواستار انجام مجدد تحقیقاتی برای یافتن منشاء ویروس کرونا در چین شد.

برخی پژوهشگران نیز ادعا کرده اند که "شی جنگ لی" کارشناس و از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به انجام آزمایشات پرخطر درباره ویروس کرونا در خفاش ها پرداخته است اما «شی» به صورت کتبی و از طریق ایمیل با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مصاحبه ای انجام داد و این ادعاها را تکذیب کرد.

شی در این نشست خبری همچنین با رد گزارش برخی رسانه ها مبنی بر ابتلای سه کارمند پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به بیماری شبیه کرونا در نوامبر سال 2019 که با استناد از ادعای نهاد اطلاعاتی آمریکا تهیه شده، گفت: اگر ممکن است لطفا اسم این سه کارمند را به ما بگویید تا در تحقیقات به ما کمک کرده باشید.

یک ویروس شناس دیگر همکار شی جنگ لی هم در این مصاحبه گفت: بدیهی است که مساله منشاءیابی ویروس کرونا سیاسی شده است. ساخت ویروس کرونا در پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان غیر ممکن است.

جان لی افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که تحقیقات منشاءیابی کرونا نمی تواند یکباره به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد که این تحقیقات باید در مناطق دیگر جهان نیز انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها