رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان:

ایلهان عُمَر یهودستیز و ضد آمریکا است

کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل توییت نماینده مسلمان کنگره علیه تل‌آویو، اخراج او از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور را خواستار شد.

ایلهان عُمَر یهودستیز و ضد آمریکا است
کد خبر: 496150
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۰:۴۰:۴۱

اعتمادآنلاین| در ادامه فشارها علیه ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان بر لزوم اخراج او از کمیته روابط خارجی این مجلس اصرار دارد.

به گزارش فارس، با شدت گرفتن اظهارنظرها علیه «ایلهان عمر» نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا و عضو حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، رهبر جمهوری‌خواهان در این مجلس او را «یهودستیز» خواند.

«کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به توییت هفته گذشته ایلهان عمر درباره فلسطین، از نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور، اخراج این نماینده مسلمان و سومالیایی‌تبار از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را خواستار شد.

به گزارش وبگاه «هیل»، مک کارتی در مصاحبه با برنامه «فاکس و دوستان» شبکه «فاکس نیوز» گفت: «به نظر من، نانسی پلوسی باید (ایلهان) عمر را از کمیته روابط خارجی (مجلس نمایندگان آمریکا) حذف کند. این فردی است که نه یک بار بلکه به دفعات نشان داده که یهودستیز است. همه اعضای هم حزبی خود او در کنگره هم در آخرین مورد (توییت او) مجبور شدند که او را شماتت کنند».

طی روزهای اخیر، جمهوری‌خواهان و سران دموکرات‌ها توییت این نماینده مسلمان و سومالیایی‌تبار کنگره درباره حماس، طالبان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

این نماینده مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا در توییت خود نوشته بود: «ما باید سطحی یکسان از پاسخگویی و عدالت را برای همه قربانیان جرایم علیه بشریت داشته باشیم. ما قساوت‌های غیرقابل تصور توسط ایالات متحده، حماس، اسرائیل، افغانستان و طالبان را شاهد بوده‌ایم. من از آقای بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) پرسیدم که مردم برای عدالت باید به کجا بروند؟».

فشارها روی ایلهان عمر به جایی رسید که رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان شامل نانسی پلوسی هم توییت او را محکوم کردند و او را واداشت در توییتی دیگر درباره توییت اول خودش توضیح بدهد و شفاف سازی کند.

نماینده مردم مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان در این توییت با اشاره به دادگاه بین‌المللی کیفری گفت: «شفاف می‌گویم که صحبت در مورد پاسخگویی درمورد حوادث خاص مربوط به دادگاه بین‌المللی کیفری بود، نه مقایسه اخلاقی بین حماس و طالبان و آمریکا و اسرائیل. من به هیچ وجه سازمان‌های تروریستی را با کشورهای دموکراتیک دارای سیستم‌های قضایی کاملا به خوبی جا افتاده و تثبیت شده برابر نمی‌دانم».

رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از سران حزب دموکرات در این مجلس، از آنها خواست که به عضویت ایلهان عمر در کمیته روابط خارجی این مجلس پایان دهند.

کوین مک کارتی به شبکه فاکس نیوز گفت: «او (ایلهان عمر) حالا نه فقط یهودستیز است بلکه ضد آمریکا است. او آمریکا را با طالبان و حماس برابر می‌داند. او دارد اسرائیل بزرگ‌ترین متحد ما در خاورمیانه و تنها دموکراسی منطقه را بی اعتبار می‌کند».

وی افزود: «من به شما قول خواهم داد اگر ما به اندازه کافی خوش شانس باشیم که اکثریت (کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات آتی کنگره) کسب کنیم، (ایلهان) عمر یا هر کسی که دارای عقاید یهودستیزانه و ضد آمریکایی باشد هیچ جایی در کمیته روابط خارجی نخواهد داشت».

تشدید فشارهای جمهوری‌خواهان علیه این نماینده مسلمان کنگره آمریکا در دولت جو بایدن در شرایطی صورت گرفته که ایلهان عمر در دولت دونالد ترامپ هم تحت فشارهای شدید قرار داشت و حتی رئیس‌جمهور سابق این کشور بارها صراحتا علیه او به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی موضع گرفته بود.

ترامپ مردادماه 1398 ضمن تقدیر از اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود ایلهان عمر و «رشیده طلیب» دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی مدعی شد که این دو نماینده «هم از اسرائیل و هم از یهودیان نفرت دارند»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها