کد خبر: 496197
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۱:۵۰:۵۶
| |

پیگیری قطعی برق ۱۴۲؛

تمامی نیروگاه های برق کشور وارد مدار شدند

یک مقام مسئول گفت: عمده نیروگاه‌ها وارد مدار شدند و تا پایان خرداد ماه ظرفیت تولید به 50 هزار مگاوات خواهد رسید.

تمامی نیروگاه های برق کشور وارد مدار شدند
کد خبر: 496197
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۱:۵۰:۵۶

اعتمادآنلاین| غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: در حال حاضر عمده نیروگاه‌های ما وارد مدار شدند و تا پایان خرداد ماه ظرفیت تولید به 50 هزار مگاوات که سقف نیروگاه‌های حرارتی است، خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: خوشبختانه عدد 50 هزار مگاوات رقم خوبی است. نیروگاه‌ها متعهد شده بودند که به این عدد برسند و با توجه به شرایط سخت در نیروگاه‌ها این رقم محقق شده و نیروگاه‌های ما وارد مدار شده‌اند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) افزود: آن چیزی که ما با آن مشکل داریم میزان انرژی روزانه نیروگاه‌های برق آبی‌مان است؛ چرا که به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی در زنجیره‌ تولید برق آبی مشکل داریم.

رخشانی مهر گفت: در حال حاضر تعدادی از واحد‌های نیروگاهی ما در حال اورهال (تعمیر) هستند و شب گذشته 40 هزار مگاوات وارد مدار تولید شد.

او تصریح کرد: متاسفانه در زمستان به دلیل کمبود گاز، اورهال نیروگاه‌های ما به تعویق افتاد، ولی امسال افزایش مصرف به دلیل گرمای هوا به گونه‌ای رخ داد که ضرورت وجود نیروگاه‌ها را زودتر احساس کردیم و این افزایش دما و خشکسالی باعث شد که نیروگاه‌ها تقریبا زودتر به مدار وارد شوند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در خصوص روشن ماند چراغ معابر در طول روز، گفت: روشنایی معابر توسط فوتوسل یا ساعت‌های نجومی کنترل می‌شود و این چراغ معابر بدون دخالت افراد خاموش و روشن می‌شوند.

رخشانی مهر افزود: هزاران دستگاه‌ قطع و وصل چراغ معابر در کشور وجود دارند که برخی از آن‌ها به دلیل عمر بالا از کار افتاده‌اند؛ به طوری که ما روشنایی معابر را یا خاموش یا روشن داریم.

او گفت: خواهش ما از شهروندان این است که اگر این گونه اتفاقات را مشاهده کردند، حتما به شماره 121 اطلاع دهند تا همکاران ما در اسرع وقت این موضوع را رسیدگی کنند.

روشنایی یک در میان چراغ‌ها در کوچه و خیابان‌های فرعی در دستور کار نیست


معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) افزود: برای جا‌هایی که تصمیم گرفته شود که روشنایی یک در میان باشد، قطعا چراغ معابر و یا خیابان‌های فرعی نیست، بنابراین کوچه و خیابان‌های فرعی در دستور کار ما برای یک در میان کردن روشنایی نیست.


بیشتر بخوانید

اعلام جزئیات قطعی برق امروز در پایتخت از ساعت 8 تا 14 + جدول خاموشی


رخشانی مهر در پایان اضافه کرد: اگر جایی خاموشی اتفاق افتاده است به دلیل مشکل در دستگاه فوتوسل است که باید به ما اطلاع رسانی کنند، در هیچ کجای کشور به دلیل کمبود برق ما خاموشی اعمال نکرده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها