پکن:

آمریکا و اروپا نمی‌توانند به دیگر کشورها دستور دهند

وزارت امور خارجه چین در واکنش به بیانیه آمریکا و اتحادیه اروپا، تلاش آن‌ها برای تحمیل دستورات خود به دیگر کشورها را محکوم کرد.

آمریکا و اروپا نمی‌توانند به دیگر کشورها دستور دهند
کد خبر: 496217
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۲:۲۹:۲۷

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه بیانیه مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا و ادعاهای مطرح شده علیه این کشور را محکوم کرد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری، تلاش آمریکا و اروپا برای تحمیل دستورات خود به دیگر کشورها را محکوم کرد.

روز گذشته بروکسل و واشنگتن در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند: «همچنن درخصوص وضعیت دریای جنوبی چین نگران هستیم و به‌شدت با اقدامات یک‌جانبه در راستای تغییر وضعیت و افزیش تنش در این منطقه مخالف هستیم».

این بیانیه بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و متحدانش در تنگه تایوان به بهانه آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی مدعی شد: «بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تأکید می‌کنیم و طرف‌ها را به حصول راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای حل مسائل این تنگه تشویق می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است: «همچنین قصد داریم درخصوص تعامل سازنده خود با چین را در زمینه تغییرات اقلیمی و منع گسترش تسلیحات اتمی و مسائل منطقه‌ای، هماهنگی ایجاد کنیم».

بروکسل و واشنگتن همچنین ضمن تأکید بر اینکه رفع تحریم را جزو اساسی برجام می‌دانند از گام‌هایی که تهران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان در این توافق هسته‌ای برداشته است ابراز نگرانی کرده‌اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها