هند: مذاکرات زیر نظر پکن درباره دریای چین جنوبی نباید منافع دیگران را تضعیف کند

وزیر دفاع هند مساله مذاکرات جاری در خصوص قوانین در دریای چین جنوبی را در نشست وزرای دفاع آسه‌آن پلاس مطرح و تاکید کرد که منافع دیگر کشورهای این منطقه نباید نادیده گرفته شود.

هند: مذاکرات زیر نظر پکن درباره دریای چین جنوبی نباید منافع دیگران را تضعیف کند
کد خبر: 496249
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۳:۲۷:۵۳

اعتمادآنلاین| راجنات سینگ، وزیر دفاع هند با تاکید بر توسعه در دریای چین جنوبی که توجهات را به این منطقه و فراتر از آن جلب کرده است، گفت: هند امید دارد مذاکرات بر سر قوانین به نتایجی منجر شود که مطابق با قوانین بین‌المللی باشد، به ویژه کنوانسیون قوانین دریای سازمان ملل و اینکه حقوق و منافع مشروع کشورها که طرف این مذاکرات نیستند، ضایع نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزیر همچنین گفت هند از آزادی گشتی‌رانی، پرواز بر فراز این آب‌ها و تجارت بلامانع در این آبراه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

چین روی کل دریای چین جنوبی ادعا دارد، در حالیکه چندین کشور عضو آسه‌آن شامل ویتنام، فیلیپین و برونئی ادعاهای مشابهی مطرح می‌کنند. این طرف‌های منطقه‌ای برای جلوگیری از تنش، مذاکراتی را در 1990 آغاز کردند و اولین پیش نویس دستورالعمل در سال 2018 ارائه شد. براساس برنامه، آسه‌آن و چین باید تا سال 2021 این دستورالعمل را تکمیل کنند.

پیشنهاد چین درباره دریای چین جنوبی که حین مذاکرات مطرح شد و می‌خواهد تا مشارکت طرف‌های سوم در این منطقه به ویژه برای مانورهای نظامی محدود شود، نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

وزیر دفاع هند همچنین به کشورهای عضو درباره تهدیدات قریب الوقوع امنیت سایبری هشدار داد.

سینگ گفت: یک رویکرد چند جانبه با هدایت ارزش‌های داخلی، با یک ساختار حکمرانی که باز و جامع است و یک اینترنت امن، باز و باثبات و مطابق با حاکمیت کشورها، فضای سایبری آتی را شکل خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها