اردوغان:

با ایران و روسیه برای رونق قره‌باغ همکاری می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به فرصتی که پایان درگیری‌ها در قره‌باغ برای همکاری‌های منطقه‌ای فراهم کرده، چارچوب شش‌جانبه‌ای را برای بازسازی این منطقه پیشنهاد داد.

با ایران و روسیه برای رونق قره‌باغ همکاری می‌کنیم
کد خبر: 496259
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۳:۴۶:۲۴

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بعد از سفر به منطقه «قره‌باغ کوهستانی» به همراه «الهام علی‌اف» همتای جمهوری آذربایجانی خود، خواستار تلاش همه طرف‌های ذی‌نفع برای بازسازی این منطقه شد.

به گزارش فارس، اردوغان طی نشست خبری با علی‌اف در شهر شوشا، گفت: «همانطور که می‌دانید ما پیشنهاد داده‌این تا در قالب بستر شش‌جانبه‌ای با مشارکت روسیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ایران همکاری کنیم. ما می‌خواهیم این منطقه را بر اساس این چارچوب، رونق دهیم».

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی با تاکید بر پایبندی آنکارا و باکو به بازسازی منطقه قره‌باغ کوهستانی، توضیح داد: «ما مصمم هستیم تا با رئیس‌جمهور علی‌اف و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه همکاری کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «پایان خصومت‌ها در قره‌باغ، فرصت‌های گسترده‌ای را برای همکاری‌های بین دولتی در منطقه فراهم کرد. ارمنستان باید از این فرصت استفاده کند تا آینده‌ای مشترک در منطقه بنا نماید».

بر اساس این گزارش، اردوغان همچنین افزود که ترکیه و جمهوری آذربایجان اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه دیگر در منطقه قره‌باغ را انجام خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها