قسط وام 70 میلیون تومانی اجاره چقدر است؟/ وام ودیعه مسکن به دریافت کنندگان سال گذشته تعلق نمی‌ گیرد

وام ودیعه مسکن که ثبت نام آن امروز آغاز شده، در 3 نرخ 70، 40 و 25 میلیون تومانی برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها پرداخت می‌شود.

قسط وام 70 میلیون تومانی اجاره چقدر است؟/ وام ودیعه مسکن به دریافت کنندگان سال گذشته تعلق نمی‌ گیرد
کد خبر: 496297
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۵:۰۳:۵۹

اعتمادآنلاین| طبق اطلاعات به دست آمده درباره تسهیلات ودیعه مسکن مشخص شد که مصوبه تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند سال گذشته است و هیچ تغییری نکرده است و نرخ سود این وام 13 درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها 5 ساله و برای سایر شهر‌ها 3 ساله است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، طرح وام ودیعه مسکن سال گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته، به طوری که در ابتدا قرار بود این وام به مالکان و موجران پرداخت شود، اما با توجه به مشکلات ایجاد شده و نداشتن ضمانت کافی و قبول نکردن مالک برای ارائه کد رهگیری این طرح تغییراتی داشت، به طوری که پس از مدت زمان کوتاهی مقرر شد این تسهیلات به مستاجران پرداخت شود و این وام همانند سایر تسهیلات به مستاجران با معرفی اداره کل راه و شهرسازی پرداخت شود.

همچنین براساس اطلاعات به دست آماده میزان اقساط تسهیلات 70 میلیون تومانی برای تهرانی‌ها یک میلیون و 590 هزار تومان با بازپرداخت 5 ساله، برای سایر کلان شهر‌ها 40 میلیون تومان با بازپرداخت 3 ساله و حدود یک میلیون و 340 هزار تومان و برای شهر‌های کوچک که 25 میلیون تومان است میزان اقساط 840 هزار تومان است.

همچنین به نظر می‌رسد با توجه به آنکه بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات در سال گذشته به دلیل آنکه بازپرداخت آن 5 ساله بوده و تسهیلات آن‌ها تسویه نشده است امسال واجد دریافت این تسهیلات نیستند.

براساس این گزارش در سال گذشته، 805 هزار نفر مشمول دریافت این وام بودند که حدود 337 هزار نفر، بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند ضمن اینکه از این تعداد 231 هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند و بقیه به دلیل نداشتن اجاره نامه رسمی و یا کد رهگیری معتبر، از تشکیل پرونده منصرف شدند.

گفتنی است، تا اسفند ماه سال گذشته حدود 214 هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند. همچنین به دلیل عدم همکاری بسیاری از بانک‌ها و تمایل نداشتن آن‌ها برای ارائه این تسهیلات و سنگ اندازی آن‌ها برای داشتن ضامن، بسیاری از متقاضیان نتوانستند این تسهیلات را تا اسفند ماه دریافت کنند که به گفته یک منبع آگاه حدود 100 هزار نفر تاییده شده وزارت راه و شهرسازی نتوانستند این تسهیلات را به دلیل مشکلات ایجاد شده دریافت کنند.

براساس این گزارش سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهر‌ها 25 میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها