کد خبر: 496319
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۳:۰۶
| |

اتحادیه اروپا:

باید به سمت روابط باثبات‌تر با روسیه حرکت کنیم

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای نوشت: ضمن اینکه اروپایی‌ها باید برای کاهش روابط با روسیه آماده باشند، از سوی دیگر باید روابط قابل پیش‌بینی‌تر و با ثبات‌تر با مسکو را دنبال کنند. باید با فعالیت‌های مخرب و تهدیدات به‌طور نظام‌مندتری مقابله کنیم.

باید به سمت روابط باثبات‌تر با روسیه حرکت کنیم
کد خبر: 496319
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۳:۰۶

اعتمادآنلاین| کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای نوشت، ضمن اینکه اروپایی‌ها باید برای کاهش روابط با روسیه آماده باشند، از سوی دیگر باید روابط قابل پیش‌بینی‌تر و با ثبات‌تر با مسکو را دنبال کنند.

به گزارش فارس، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه دربیانیه‌ای اعلام کرد اتحادیه اروپا باید به سمت روابط با ثبات‌تر با روسیه حرکت کند.

به نوشته روزنامه «فایننشال تایمز»، در این بیانیه که همزمان با دیدار رهبران آمریکا و روسیه منتشر شده ضمن هشدار درباره «چرخه منفی» روابط مسکو و بروکسل آمده است: «اتحادیه اروپا باید برای نزول بیش از پیش روابط با روسیه آماده باشد».

این بیانیه می‌افزاید:‌ «هدف ما باید یافتن مسیرهایی باشد که به تغییر تدریجی تحولات به سمت روابط قابل پیش‌بینی‌تر و با ثبات‌تر کمک کند».

کمیسیون اروپا ضمن تکرار ادعاها علیه مسکو نوشت:‌ «باید با فعالیت‌های مخرب و تهدیدات به‌طور نظام‌مندتری مقابله کنیم».

پارلمان اروپا چندی پیش قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

بعد از آن، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن ورود مقام‌های ارشد این کشور به اروپا به دلیل نقش آنها در زندانی کردن «الکسی ناوالنی»، چهره معارض کرملین، ورود هشت مقام اروپایی به خاک این کشور را ممنوع کرد.

علاوه بر این طی هفته‌های اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها