کد خبر: 496379
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۸:۳۶
| |

رونالدو تنها 3 گل دیگر با اسطوره فوتبال ایران فاصله دارد

کریستیانو با این دو گل فاصله گل‌هایش را با رکورد 109گل ملی علی دایی به 3عدد کاهش داد. از این 106گل ملی، 6تای آن وارد دروازه همین مجارستان(در 4رویارویی) شده است. او با 36سال و 130روز سن مسن‌ترین بازیکنی هم لقب گرفت که در یک مسابقه در جریان یورو یا جام ملت‌های اروپا دبل می‌کند.

رونالدو تنها 3 گل دیگر با اسطوره فوتبال ایران فاصله دارد
کد خبر: 496379
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۸:۳۶

اعتمادآنلاین| مجارستان در نخستین بازی از بازی‌های سه‌گانه مرگبارش در حضور 66هزار تماشاگر خودی تا دقیقه84مقابل پرتغال مقاومت کرد، اما شانس بد مجارها این بود که ورود تماشاگران که به‌دلیل کرونا ممنوع بود، آزاد شده و شهر بوداپست به‌دلیل آمار پایین کرونا در مجارستان می‌توانست از صددرصد ظرفیت ورزشگاه فرانس پوشکاش آره‌نا برای پذیرایی از هواداران استفاده کند. چرا بدشانسی؟ چون تماشاگران در سرتاسر بازی علیه رونالدو سوت زدند و او را هو کردند و این دقیقا همان چیزی است که کریستیانو برای تحریک به انجام کارهای بزرگ به آن نیاز دارد. اوج تحریک تماشاگران میزبان جایی بود که رونالدو گل دوم تیم مهمان و گل اول خودش را از روی نقطه پنالتی زد و به سمت تماشاگران‌شان رفت تا شادی گل مختص خودش را اجرا کند. مجارها به‌قدری استقبال بدی از او کردند که رونالدو طبق عادت ترغیب شد درس دیگری به آنها بدهد. همین شد که او گل دومش را هم در دقایق پایانی وارد دروازه این تیم کرد.

به گزارش همشهری، کریستیانو با این دو گل فاصله گل‌هایش را با رکورد 109گل ملی علی دایی به 3عدد کاهش داد. از این 106گل ملی، 6تای آن وارد دروازه همین مجارستان(در 4رویارویی) شده است. او با 36سال و 130روز سن مسن‌ترین بازیکنی هم لقب گرفت که در یک مسابقه در جریان یورو یا جام ملت‌های اروپا دبل می‌کند. رونالدو که پیش از این با 9گل و مشترکا با میشل پلاتینی بهترین گلزن ادوار یورو و جام ملت‌ها بود، حالا با 11گل به‌تنهایی در صدر ایستاده است؛ با این تفاوت که پلاتینی آن 9گل را در یک دوره که تنها 8تیم در آن حضور داشتند به ثمر رساند و 2بار هم هت‌تریک کرد، اما در نهایت رونالدو در 5دوره از رکورد اسطوره فرانسوی‌ها عبور کرد.


حالا کاپیتان پرتغال صاحب چند رکورد دیگر هم در این رقابت‌ها است؛ بیشترین بازی(22)، بیشترین دقایق حضور(1884)، بیشترین گل(11)، بیشترین گل در مرحله مقدماتی(31)، بیشترین بازی با حداقل 1گل(8)، بیشترین بازی با حداقل 2گل(3)، بیشترین حضور در تورنمنت(5بار)، بیشترین تورنمنت با حداقل 1گل(5) و بیشترین تورنمنت با حداقل 3گل(2). سانتوس، سرمربی پرتغال وعده داد که رونالدو در یک‌سال‌ونیم آینده و تا جام‌جهانی2022 وقت دارد تا 45گل ملی دیگر بزند و اگر اتفاقی غیر از این بیفتد، تعجب خواهد کرد. او هم‌‌اکنون بهترین گلزن مسابقات یوفا در 2تورنمنت مهم در رده ملی و باشگاهی هم است؛ 134گل در لیگ قهرمانان، 11گل در یورو و در مجموع 145گل.


پس از درخشش کریستیانو در دیدار مقابل مجارستان، حساب رسمی باشگاه منچستر یونایتد در اینستاگرام با انتشار عکسی آرشیوی از او در پیراهن قرمز منچستر نوشت: «همیشه متمرکز» و یک آیکون پرچم پرتغال را هم کنار آن گذاشت تا این شائبه به‌وجود بیاید که کار بازگشت این ستاره به اولدترافورد جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود.

توییت پیش از بازی باشگاه انگلیسی هم عکسی دو نفره از برونو فرناندز و رونالدو بود که اذهان را برای همبازی شدن این دو در آینده در اولدترافورد آماده کند. رونالدو یک سال دیگر با یووه قرارداد دارد، اما رابطه‌اش با سرمربی جدید تیم یعنی آلگری چندان قوی نیست. درباره آینده او گفته می‌شود یا به پاریس می‌رود که این انتقال به ماندن یا رفتن امباپه وابسته است یا به یونایتد برمی‌گردد که این هم مستلزم آن است که او از بخش قابل‌توجهی از دستمزد سالی 31میلیون یورویی‌اش چشم بپوشد. این را هم باید درنظر بگیرد که مالیات در انگلیس خیلی بیشتر از ایتالیاست و شاید کریس یک فصل دیگر بماند و سپس رایگان به‌جایی که خواست برود و پاداشی هم از این طریق بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها