فضانوردان چینی عازم ایستگاه مداری شدند

چین بامداد پنجشنبه یک فضاپیما حامل سه فضانورد را با موشک لانگ مارچ 2 اف به ایستگاه فضایی خود مستقر در مدار پائینی کره زمین فرستاد.

فضانوردان چینی عازم ایستگاه مداری شدند
کد خبر: 496420
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۱:۰۳:۵۲

اعتمادآنلاین| ایستگاه فضایی "تایه" برای طولانی ترین اقامت فضانوردان چینی در مدار زمین ساخته می شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ موشک حامل فضاپیمای "کشتی الهی" حدود ساعت 6 بامداد به وقت ایران از مرکز پرتاب ماهواره جیکوان در استان گانسو در شمال غربی چین برخاست.

این نخستین بار از سال 2016 به این سو است که چین یک فضاپیما را با سه سرنشین از طریق موشک لانگ مارچ از صحرای گوبی به مدار زمین پرتاب می کند. چین در این ماموریت که بعد از پنج سال اجرا می شود، این فضانوردان را برای اقامت سه ماهه به یک ماژول فضایی در مدار زمین منتقل می کند که می تواند رکورد 30 روزه چین را در سال 2016 بشکند.

"شنزو 12" (Shenzhou-12) به معنای "کشتی الهی" سومین مأموریت از 11 ماموریت مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه فضایی چین تا سال 2022 خواهد بود. در این میان، چهار ماموریت با این فضاپیما انجام می شود که 12 فضانورد چینی را به فضا می فرستند. این تعداد بیشتر از 11 زن و مردی است که چین در سال 2003 به مدار زمین اعزام کرده بود.

چین که قصد دارد تا سال 2030 به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل شود، دومین کشوری بود که سال جاری میلادی، مریخ نورد خود را دو سال پس از فرود اولین فضاپیمای این کشور در آن طرف ماه، روی مریخ فرود آورد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که کاوشگر چانگ ئه 5 چین حامل نمونه های خاک و سنگ کره ماه آذرماه سال 1399 بعد از انجام موفقیت آمیز ماموریت فضایی خود، در منطقه مغولستان داخلی در شمال چین فرود آمده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها