دولت بایدن شکایت از جان بولتون را پس گرفت

وزارت دادگستری آمریکا که در دوران رئیس جمهوری دونالد ترامپ از جان بولتون شکایت کرده بود، دادخواست و پیگیری قضایی او را کنار گذاشت.

دولت بایدن شکایت از جان بولتون را پس گرفت
کد خبر: 496433
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۲:۴۴:۵۶

اعتمادآنلاین| جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ در کتابی خاطرات خود در مدت حضور در کاخ سفید را با برشمردن و تحلیل رفتارهای ترامپ به رشته تحریر در آورد که این موضوع خشم رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده را برانگیخته و وزارت دادگستری دولت سابق از وی شکایت کرده بود.

به گزارش ایرنا، بر پایه اعلام امروز (پنجشنبه) منابع رسانه ای منطقه، وزارت دادگستری دولت جوبایدن شکایت علیه بولتون را کنار گذاشته است و بنابراین مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ تحت پیگیرد قضایی قرار نخواهد نگرفت.

مقام های دولت پیشین و شخص ترامپ بر این باور بودند که بولتون در این کتاب اسرار و اطلاعات محرمانه دولتی را فاش کرده است و باید پاسخگوی این تخلف باشد.

وزارت دادگستری آمریکا خرداد 99 (ژوئن 2020) اعلام کرد که شکایتی علیه بولتون مشاور سابق امنیت ملی این کشور برای انتشار کتاب خاطراتش تنظیم کرده است.

کاخ سفید در آن زمان اعلام کرده بود که انتشار کتاب خاطرات جان بولتون با نام «اتاق حوادث» در زمان حضورش در سمت مشاور امنیت ملی، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.

بولتون در 15 فصل کتابش به رخدادهای مهم دوران حضور خود در دولت آمریکا از جمله در پیوند با ایران، چین، روسیه، سوریه، افغانستان، ونزوئلا، کره شمالی، ناتو و همچنین وضعیت آشفته مناسبات داخلی در کاخ سفید تحت رهبری ترامپ پرداخته است.

بولتون 73 ساله 453 روز مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود و در یکی از اتاق های بال غربی کاخ سفید شاهد اتفاقات و تحولات مهمی در حلقه درونی دولت ترامپ و روابط امنیتی و خارجی آن بود.

بولتون که خود به عنوان سیاستمداری تندرو و جنگ طلب مشهور است، پس از خروج از کاخ سفید، بخشی از تجربیات و مشاهدات دست اول خود را در این کتاب برای حمله به رئیس سابق خود به کار گرفته و نکات جالب و سرگرم کننده ای را درباره ویژگی های شخصیتی و رفتاری ترامپ به خواننده ارائه می‌کند. هرچند او در فصل پایانی اشاره می کند که اگر سانسورهای دولتی، کتاب او را کوتاه نکرده بود، ترامپ با شرمساری های بیشتری مواجه می شد.

تصویری که او در کتابش از ترامپ ارائه می‌دهد یک رئیس‌ جمهور کم سواد و بی بهره از دانش سیاسی است که حتی از ساده‌ترین موضوع های مهم جهانی نیز آگاه نیست.

ترامپ نیز در مقابل، بولتون را فردی دیوانه توصیف کرد که فاقد هوش و ذکاوت است.

جالب اینکه قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده سال گذشته اعلام کرده بود، بولتون کتاب خود را بدون گرفتن تأییدیه نهایی مقامات اطلاعات ملی منتشر کرده و ممکن است مطالب آن آسیب های جبران ناپذیری به امنیت ملی ایالات متحده وارد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها