کرونا در آلمان و 1.5 میلیون روز مرخصی برای نگهداری از کودکان

جمعیت قابل توجهی از افراد شاغل در آلمان طی موج سوم پاندمی کرونا برای نگهداری از کودکانشان ناچار شدند مرخصی استعلاجی بگیرند و بسته بودن مدرسه‌ها و مهدکودک‌ها برای اغلب خانواده‌های آلمانی به یک چالش بزرگ تبدیل شد.

کرونا در آلمان و 1.5 میلیون روز مرخصی برای نگهداری از کودکان
کد خبر: 496742
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۴:۳۳:۱۰

اعتمادآنلاین| اکنون با فروکش کردن اوج پاندمی کرونا در موج سوم در آلمان محدودیت‌های بسیار کاهش یافته، مدرسه‌ها و مهدکودک‌ها بازگشایی شده‌اند و استفاده از ماسک، جز در مواردی مانند مکان‌های سرپوشیده اجباری نیست.

به گزارش ایسنا،‌ تا مدتی پیش وضعیت کاملا متفاوت بود و به خاطر بسته بودن مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها، شهروندان آلمانی به خصوص شاغلان برای نگهداری از کودکان با معضل بزرگی روبرو بودند.

آمار شرکت‌های بیمه در این کشور نشان می دهد که والدین در آلمان تنها در فاصله ماه‌های ژانویه و مه، یک و نیم میلیون روز مرخصی استعلاجی گرفته‌اند.

چهار موسسه اصلی بیمه در آلمان می‌گویند: در این بازه زمانی 600 هزار تقاضای دریافت کمک هزینه بیماری کودکان ارائه شده و والدین به طور میانگین دو تا سه روز در ماه برای نگهداری از فرزندانشان مرخصی گرفته‌اند.

به طور معمول شاغلان در آلمان می‌توانند در صورت بیماری کودکانشان تعداد مشخصی روز در سال مرخصی استعلاجی بگیرند.

به گزارش دویچه وله، در بسته حمایتی دولت آلمان برای کمک به شهروندان در دوران پاندمی کرونا، تعداد این روزها سه برابر شد و والدین اجازه داشتند نه تنها در صورت بیماری کودکانشان بلکه هنگام بسته بودن مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها هم از این مرخصی استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها