وال استریت ژورنال:

آمریکا صدها سرباز، موشک و جنگنده را از خاورمیانه خارج می‌کند

دولت جو بایدن به دنبال خارج کردن صدها نیروی نظامی، سیستم موشکی و راداری و همچنین جنگنده از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، عراق، کویت و اردن است.

آمریکا صدها سرباز، موشک و جنگنده را از خاورمیانه خارج می‌کند
کد خبر: 496834
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۰۷:۱۸:۰۲

اعتمادآنلاین| مقامات آمریکایی در پنتاگون اعلام کردند: آمریکا 8 سیستم دفاع موشکی "پاتریوت" و سیستمهای موشکی "تاد" به همراه صدها نیروی نظامی مسوول این سیستم‌ها را از خاورمیانه خارج می‌کند.


به گزارش ایرنا از "وال استریت ژورنال"، این مقامات آمریکایی افزودند: پنتاگون همچنین چند اسکادران هواپیماهای جنگنده را از خاورمیانه خارج خواهد کرد.


این عقب نشینی نشان دهنده یک تغییر اساسی در ردپای نظامی آمریکا در خاورمیانه است.


وال استریت ژورنال اضافه کرد که کاهش نیرو و تجهیزات آمریکا در خاورمیانه از ماه جاری (ژوئن) و پس از تماس لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی آغاز شد.


بیشترین تجهیزات نظامی که آمریکا قصد خارج کردن آن‌ها از منطقه را دارد، در خاک عربستان مستقر است.


دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با وجود اتفاقاتی مانند قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی، رابطه نظامی آمریکا با عربستان را گسترش داده بود.


پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان، دولت ترامپ سیستم‌های موشکی تاد و پاتریوت را به همراه هزاران سرباز در خاک عربستان مستقر کرد تا از زیرساخت‌های نفتی این کشور محافظت کند.


تصمیم برای کاهش تجهیزات دفاعی نشان دهنده نظر پنتاگون مبنی بر کاهش تنش‌ها میان آمریکا و ایران در خاورمیانه است. از سویی دولت جو بایدن سعی دارد از طریق مذاکرات وین بار دیگر به قرارداد جامع هسته‌ای ایران (برجام) بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها